تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

سند کاهش خطر حوادث و بلایای طبیعی ایلام در دست تدوین است

سند کاهش خطر حوادث و بلایای طبیعی ایلام در دست تدوین است
ایلام - مدیرکل بحران استانداری ایلام نقش آموزش در ارتقای سطح ایمنی جامعه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی تعیین کننده دانست و گفت: سند کاهش خطر حوادث و بلایای طبیعی ایلام در دست تدوین است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز یکشنبه در همایش روز ملی ایمنی در مقابل  به مناسبت سالروز زلزله بم که بعنوان روز ملی ایمنی در مقابل زلزله نامگذاری شده بود با اشاره به حادثه خیز بودن استان بر لزوم ارائه آموزش‌های همگانی برای رویارویی درست شهروندان با حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: به یقین نقش آموزش در ارتقای سطح ایمنی جامعه در مقابل حوادث و بلایای طبیعی تعیین کننده و حائز اهمیت است.

وی در ادامه به تمهیدات اتخاذ شده برای مقابله با زلزله اشاره کرد و افزود: علاوه بر اجرای رزمایش های صفر لحظه‌ای در تمامی شهرستان‌های استان، برگزاری رزمایش زلزله و ایمنی برای دانش آموزان در مدارس استان در آذرماه سال جاری نیز برگزار شده است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی با موضوع ایمنی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی برای عموم مردم و تشکیل دوره‌های آموزشی برای دستگاه های اجرایی توسط متولیان امر را از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: در این راستا کار تهیه سند استانی کاهش خطر حوادث و سوانح طبیعی در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته است.

قیصربیگی ایجاد شبکه شتابنگار فعال زلزله در استان را اقدام مهم و دیگر ستاد مدیریت بحران در بحث زلزله عنوان کرد و یادآور شد: طی یک ماه گذشته با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران بویژه اداره کل راه و شهرسازی تعداد ۱۲ دستگاه شتابنگار برخط در شهرستان‌های استان نصب شده است و هم اکنون تعداد این ایستگاه‌ها به قریب ۳۲ عدد رسیده است.

گفتنی است در این همایش بطور همزمان دوره آموزشی کمک های اولیه در حین حادثه نیز برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.