تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

سه روستای چوار به شبکه سراسری گاز پیوستند

سه روستای چوار به شبکه سراسری گاز پیوستند
نگاه اقتصاد

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۳ روستا در شهرستان چوار خبر داد و گفت: طی آئینی و با حضور نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، گازرسانی به ۳ روستای انارگ، چم‌ژیه، چشمه شیرعلی افتتاح و مردم این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی با اشاره به اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند، افزود: در مجموع برای این روستاها ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به سه روستای مذکور، شهرستان چوار در ردیف شهرستانهای سبز کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون ۴۹ روستای چوار گازدار هستند و تنها دو روستای شیرین آب و روستای تازه احیا شده تنگ‌حمام با کمتر از ۱۰ خانوار در حوزه این شهرستان باقی مانده که در برنامه آتی شرکت گاز برای گازرسانی و اخذ مجوز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در شهرستان چوار هم اکنون ۳ هزارو ۸۴۸ مشترک شهری و روستایی گازدار هستند، تصریح کرد: برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی چوار، ۲۸۵ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده که بیشتر آن در مناطق صعب‌العبور بوده است.

همچنین در این مراسم علی اکبر بسطامی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان در مجلس از عملکرد شرکت گاز در کل استان رضایت دارند و به یقین این رضایتمندی به مجموعه شرکت ملّی گاز ایران و وزارت نفت منتقل می‌شود، گفت: کار مجموعه شرکت گاز استان مصداق واقعی کار جهادی است چرا که  جلوتر از برنامه زمانبندی، عمل و اجرا می کنند.

نماینده حوزه شمالی استان و رئیس مجمع نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، بهره‌مندی مردم از مواهب فراوان خدادادی منطقه را حق طبیعی آن‌ها دانست و افزود با تلاش‌های مخلصانه مجموعه نیروهای شرکت گاز استان، شاهد پایان گازرسانی در یکی دیگر از شهرستان‌های افتتاح و بهره برداری گازرسانی استان هستیم که علاوه بر مرزی بودن، خواستگاه منابع عظیم گازی استان است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به روستاهای محروم و مرزی باعث مهاجرت معکوس و احیای مناطق یاد شده می شود، اظهار داشت: شرکت گاز استان در بین دستگاههای خدمات‌رسان بیشترین خدمات به روستاهای مرزی منطقه ارائه نموده که قابل تقدیر و قدردانی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.