تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر:

طرح گازرسانی به ۴ روستا و ۱۳ واحد تولیدی در ملکشاهی افتتاح و کنگ‌زنی شد

طرح گازرسانی به ۴ روستا و ۱۳ واحد تولیدی در ملکشاهی افتتاح و کنگ‌زنی شد
/

 

نگاه اقتصاد- مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طی آئینی با حضور سرپرست معاونت عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار ملکشاهی و جمعی از مسئولان محلی، طرح گازرسانی به روستای انجیر و ۱۳ واحد تولیدی صنعتی افتتاح و آغاز طرح گازرسانی به ۳ روستای دیگر نیز کلنگ‌زنی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی در مراسم افتتاح گازرسانی به روستاهای ملکشاهی با بیان اینکه با گازرسانی به روستای انجیر و ۱۳ واحد تولیدی صنعتی ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه شده‌است، افزود: شرکت گاز استان به منظور خدمات دهی به روستائیان و رفع محرومیت زدایی برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است بطوریکه روستای قرجیلگان نیز تا هفته آینده گازدار خواهد شد و عملیات اجرایی گازرسانی به روستای بلوطستان بعنوان تنها روستای باقیمانده فاقد گاز شهرستان نیز در سال آینده در دست طراحی و اجرا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به روستای انجیر ۳۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار و به شبکه گاز متصل شده‌اند، اظهار داشت: همچنین در این آئین، آغاز طرح گازرسانی به ۳ روستای چشمه پهن، وری و درگه کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: برای اجرای گازرسانی به روستاهای مذکور، ۵۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می شود.

شمس‌الهی با اشاره به اینکه با گازرسانی به روستای چشمه پهن، وری و درگه بیش از ۴۳۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاهای سطح استان که در دست اجرا می‌باشند، ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد می رسد.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: بمناسبت ایام الله دهه فجر ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان ملکشاهی شامل یک مرغداری، ۸ گاوداری و دامداری، یک واحد خدماتی و گرمایشی و ۳ واحد تولیدی و صنعتی دیگر گازدار شد تا گامی دیگر در جهت تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به رونق تولید برداشته شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گازدار شده است، گفت: شهرستان ملکشاهی دارای ۳ شهر و ۲۸ روستا می باشد که تاکنون هر ۳ شهر و ۲۴ روستای آن گازدار شده‌است.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه این شرکت در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری توجّه ویژه‌ای به گازرسانی واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است، افزود: شرکت گاز استان ایلام امسال با ۱۶۴ پروژه به استقبال دهه فجر می‌رود که با حضور مسئولان استانی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملکشاهی بیش از ۷ هزارو ۵۲۳ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، اظهار داشت: تاکنون ۵ هزارو ۱۱۴ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی این شهرستان نصب و ۲۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده است.

همچنین در این مراسم سعید هژبری سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام گفت: با گازرسانی و خدمات دهی به مناطق محروم، جلوه زیبایی از خدمتگذاری حاکمیت به مردم ملکشاهی و به ویژه به قشر محروم و مولدی که در روستاها زندگی می کنند، ارائه شد.

وی با قدردانی از خدمات شرکت گاز در گازرسانی به مناطق محروم استان، افزود: گازرسانی به مناطق محروم استان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، جلوگیری از قطع و تخریب جنگل ها بعنوان منبع سوخت روستائیان و نیز اجرای عدالت در توزیع خدمات دهی می‌شود که خوشبختانه مجموعه شرکت گاز در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.