تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

شرکت های دانش بنیان از مولفه های دستیابی به رشد اقتصادی پایدار هستند

شرکت های دانش بنیان از مولفه های دستیابی به رشد اقتصادی پایدار هستند
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین مولفه های نوین تحقق رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای کشور و به تبع آن برای استان محسوب می شوند.

 

رحمت اله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به رشد روزافزون فناوری های نوین دنیا در زمینه های مختلف، حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای شتاب بخشی به روند توسعه استان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان دارای ظرفیت های عظیم و بی نظیری در زمینه افزایش رشد و توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال آفرینی هستند که باید از توان و ظرفیت علمی، تحقیقاتی و اجرایی این شرکت ها برای دستیابی به رشد پایدار بهره جست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان از عوامل مهم رشد بهره وروی و توسعه پایدار محسوب می شوند، ادامه داد: با توجه به رشد اقتصادی ۹.۶ درصدی هدف گذاری شده برای استان در سال جاری، دستیابی به رشد مذکور، نیازمند توجه بیشتر به عوامل رشد بهره وری است.

قیصوری با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید این نامگذاری را به عنوان یک راهبرد در دستور کار خود قرار دهند و برنامه ها و راهکارهای اجرایی خود را هر چه سریعتر در راستای تحقق رشد اقتصادی هدفگذاری شده برای استان در بودجه سالج اری را ارائه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دستگاه های اجرایی خواست ضمن توجه ویژه به زیرساخت ها، قابلیت ها، ظرفیت های موجود و اسناد بالادستی به منظور دستیابی به رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای استان، برنامه ریزی لازم را برای تحقق رشد مذکور انجام داده و اقدامات لازم را در این خصوص بکار ببندند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.