تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲

گمانه زنی بلومبرگ درباره دور بعدی مذاکرات لغو تحریم‌ها

گمانه زنی بلومبرگ درباره دور بعدی مذاکرات لغو تحریم‌ها
تهران- رسانه بلومبرگ روز جمعه به نقل از دو دیپلمات اروپایی از احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران پس از سفر جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا خبر داد.

 

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، دو دیپلمات اروپایی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، با ادعای اینکه اگرچه مذاکرات این هفته در دوحه پیشرفتی نداشته است، اعلام کردند انتظار می‌رود تلاش‌ها برای احیای برجام فراتر از ضرب‌الاجل ماه ژوئیه که آژانس بین‌المللی اتمی آن را پیشنهاد داده است، ادامه یابد.

یک مقام آگاه به مذاکرات نیز ادعا کرد، مذاکرات ممکن است پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در پایتخت قطر از سر گرفته شود.

یکی از منابع اروپایی مطلع در مورد مذاکرات گفت که مذاکرات دوحه بر تحریم‌های نفتی ایران متمرکز بوده است.

وی همچنین افزود: سایر موضوعات مورد بحث در دوحه، دسترسی ایران به منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی، لغو تحریم شرکت‌های هواپیمایی و لغو تحریم‌های فعالیت‌های تجاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن در اولین سفرش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، از ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها با حضور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در دوحه قطر برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در توییتر نوشت: «دکتر [علی] باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم. واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.»/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.