تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

استاندار ایلام:

فضای آموزشی در کنار واحدهای طرح مسکن‌ ملی باید تامین باشد

فضای آموزشی در کنار واحدهای طرح مسکن‌ ملی باید تامین باشد
ایلام-  استاندار ایلام با بیان اینکه در طرح اقدام‌ ملی مسکن زمین مورد نیاز برای ساخت فضای آموزشی و مسجد جزو الزامات است، گفت: این اقدام در اسرع وقت برای پروژه های مسکن ملی استان انجام ‌گیرد.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در ششمین نشست شورای فنی استان ایلام اظهار داشت: قبل از طراحی واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن، باید تکلیف فضاهای آموزشی و فرهنگی برای این واحدها روشن شده باشد چرا که توجه به این مقوله جزو الزامات است.

وی افزود: بر اساس الزامات اگر یک ‌پروژه ۲۰۰ واحدی احداث شود، باید یک باب ‌مدرسه در این محیط ها احداث گردد ، لذا با توجه به احداث ۲ پروژه ۶۳۰ و ۱۶۰ واحدی شهر ایلام، اجرایی شدن این‌ مهم جزو الزامات این پروژه محسوب خواهد شد که باید انجام گیرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: با هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام و دستگاه های ذی ربط چون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نشستی در خصوص جانمایی برای احداث فضای آموزشی، فرهنگی و واحدهای تجاری در منطقه ماهور شهر ایلام برگزار و نتیجه این مصوبه در نشست بعدی اعلام شود.

بهرام‌نیا بیان کرد: راه دسترسی پروژه ماهور شهر ایلام نیز باید در کمترین زمان‌ ممکن مشخص شود و مسایل مربوط به تملک زمین نیز انجام تا پروژه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: همچنین تا حادثه ناگواری در پروژه های مسکن ملی شهر ایلام رخ نداده است نسبت به احداث دیوار حایل در این ۲ بلوک اقدام شود.

استاندار ایلام‌ همچنین خواستار ورود دستگاه های خدمات رسان چون برق، گاز و آب در تسریع در اجرای پروژه های مسکن ملی شد و گفت: این دستگاه های مربوطه از هم‌اکنون اقدامات مربوط به حوزه کاری خود را انجام دهند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه استاندارد یکی از موضوعات مهم در جامعه ما بوده و توجه به این‌مهم تنها برای احساس امنیت مردم است، افزود: استاندارد باید جزو اصول اصلی در طراحی ها و اجرای برنامه ها بویژه پروژه نهظت ملی مسکن قرار گیرد، می طلبد تمام مصالح بکار رفته در با رعایت ضوابط و آیین نامه های استاندارد لحاظ شود.

وی تاکید کرد: مهندسان ناظر مسوول بکارگیری مصالح احداث مسکن‌ ملی مطابق استاندارد ها هستند و باید به جد در این مقوله توجه و ورود پیدا کنند.

استاندار ایلام در خصوص رعایت استانداردها در خصوص فوم مورد استفاده در اجرای واحدهای مسکن ملی هم افزود: اگر این‌مهم رعایت نشود به کانون آتش تبدیل خواهد شد.

بهرام نیا ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی ایلام بر اساس استاندارد ها و آیین نامه ها در خصوص ابنیه های فنی، ترانشه و پل ها اقدام کنند چرا که اگر این‌مهم رعایت نشود به هیچ عنوان پذیرفته نیست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.