تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع نفت و گاز ایلام

اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع نفت و گاز ایلام
ایلام - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع مرتبط با حوزه های نفت ، گاز و پتروشیمی این استان خبر داد.

نورالدین الیاسی در جلسه بررسی مسایل تنگ بیجار با حضور بسطامی رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و حیدری مدیرعامل نفت مناطق مرکزی اظهار داشت: ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای جوار در تنگ بیجار راه‌اندازی می‌شود.

وی با اعلام اینکه این اداره کل متولی صیانت از نیروی کار است، بر بکارگیری نیروهای بومی و تاکید بر مهارت افزایی و تفاهم نامه فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور برای آموزش نیروهای فنی در مهران و دهلران تاکید کرد و گفت: در گنجوان یا چوار یک مرکز تخصصی مهارت های نفت، گاز و پتروشیمی راه اندازی شود تا با استفاده از این اقدام، مردم به سمت مهارت آفرینی، تقویت فرهنگ کار و آموزش های فنی سوق پیدا کنند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: با راه اندازی جوار کارگاهی، نیازسنجی برای فاز دوم تنگ بیجار با این اقدام فراهم خواهد شد.

الیاسی اضافه کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ نفر هم اکنون در صنعت های نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها را بومی و ۳۰ درصد غیربومی تشکیل می دهند.

وی بر اجرای کد گارگاهی شرکت های مستقر به استان تاکید کرد و گفت: کلیه شرکت باید کد کارگاهی خود را در ایلام پرداخت کنند تا سهم بیمه شدگان استان افزایش پیدا کند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: تمام تلاش خود را برای بکارگیری تغییر زندگی کارگران به کار بسته ایم و طرح طبقه بندی وزارت نفت را نیز برای کارگران واحدهای نفت و گازی اجرا کردیم.

الیاسی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازش درون کارگاهی اختلافات فردی بین کارگر و کارفرما یا کارآموز، اظهار داشت: برابر این دستورالعمل با توجه به حکم مقرر در ماده ۱۵۷ قانون کار هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد.

میدان گازی تنگ بیجار یکی از میادین گازی کشور در استان ایلام است که طرح توسعه آن با هدف تولید بیشتر در حال انجام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.