تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

شکل گیری ۲۵ واحد فناور در استان ایلام

شکل گیری ۲۵ واحد فناور در استان ایلام
ایلام -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۲۵ واحد فناور طی یکسال گذشته و با اهتمام دولت سیزدهم در این استان شکل گرفته اند.

 

شهریار عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: توجه به شرکت های دانش بنیان و هموارسازی مسیر برای فعالان این عرصه در دولت کار و کرامت مورد تاکید بوده است.

وی افزود: بدون شک در شرایط تحریمی اتکا به توان نخبگان دانشگاهی می تواند کشور را در بسیاری از زمینه ها از کالاها و تجهیزات خارجی بی نیاز کرده و موفقیت جوانان ایرانی در این سال ها نیز نمود عینی این مسئله بوده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: راه اندازی واحدهای فناور نیز در این راستا طی یکسال گذشته رشد قابل توجهی داشه بطوریکه ۲۵ واحد فناور در این بازه زمانی در استان ایجاد شده اند و در کنار آن مجوز فعالیت پنج شرکت دانش بنیان نیز صادر شده است.

عباسی با اشاره به برگزاری چهار استارتاپ در طول یکسال گذشته در استان تاکید کرد: تهیه برنامه و افق چهار ساله دستگاه های اجرایی در زمینه تولیدات دانش بنیان در دستور کار استان است.

وی معرفی طرح های پیشران اقتصادی دانش بنیان ، راه اندازی سه مرکز رشد و راه اندازی ۲ خانه خلاق را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در استان با محوریت حمایت از اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد.

معاون استاندار ایلام به ظرفیت های پارک علم و فناوری استان اشاره و اضافه کرد: این پارک در استان بیش از ۸۰ واحد فناور و ۷۱ هسته علمی دارد و تاکنون توانسته ۳۸ محصول دانش بنیان را به مرحله تجاری سازی برساند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.