تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

ساختار انتخاباتی ترکیه در ایران جواب نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات «نمک‌نشناسی» می‌کنند

ساختار انتخاباتی ترکیه در ایران جواب نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات «نمک‌نشناسی» می‌کنند
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات نمک‌نشناسی می‌کنند، گفت: فقط می‌خواهند در فضای سیاسی حرفی زده باشند تا بدین وسیله نظر برخی افراد را جلب کنند!

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در واکنش به موضع‌گیری برخی اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات ترکیه، گفت: اصلاح طلبان، تحلیلی که ارائه می‌دهند، ناقص است و کاملا شرایط ترکیه را در نظر نمی‌گیرند که این کشور چه تمهیداتی را اندیشیده تا مردم را به پای صندوق رأی آورد.

وی افزود: تمهیداتی که آن‌ها برای حضور مردم در پای صندوق رای اندیشیده بودند، در ایران جواب نمی‌دهد و وضعیت ایران قابل مقایسه با ترکیه نیست، برای آنکه در ایران به مراتب انتخاب و مشارکت مردم آزاد است و هیچ فشاری را بر مردم وارد نمی‌کنند که مردم حتما رای دهند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه نیت اصلاح طلبان «خیر» نیست، بیان‌کرد: تحلیل‌های آن‌ها مغرضانه است و در رابطه با انتخاباتی که در ایران صورت می‌گیرد انصاف به خرج نمی‌د‌هند.

سجادی با بیان اینکه پیش از این در چند انتخابات، اصلاح طلبان پیروز شدند درحالی که مجریان انتخابات از اصولگرایان بودند، اظهار کرد: آن‌ها در حال حاضرانتخابات ترکیه را برای خود الگو قرار داده اند، درحالی که اشکالات زیادی برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات ترکیه وجود دارد!

وی تاکید کرد: برخی از اصلاح طلبان می‌خواهند به هر نحوی خود را در فضای سیاسی مطرح کنند و بگویند اگر ما نظیر ترکیه عمل کنیم، وضع بهتر می‌شود، اما برای هیچ کدام از مطالبشان دلیل منطقی وجود ندارد.

سفیر پیشین ایران در ویتنام با بیان اینکه ترکیه ویژگی سیاسی، فرهنگی، قومیتی و مذهبی خاص خود را دارد و اصلا قابل مقایسه با ایران نیست، تاکید کرد: آن‌ها نمک نشناسی می‌کنند، در ایران، انتخابات به گونه‌ای برگزار شد که این جریان در ریاست جمهوری، مجلس و شورا‌های شهر حائز اکثریت آرا شد؛ فقط می‌خواهند حرفی زده باشند و مخالفت کنند تا بدین وسیله نظر برخی افراد را جلب کرده و مجریان انتخابات را تحت فشار قرار دهند که به نفع آن‌ها اقداماتی انجام شود.

سجادی در مورد میزان بالای مشارکت مردم ترکیه در انتخابات گفت: اگر مشارکت به معنی واقعی بالا باشد، یک حُسن است و باید نکات مثبت آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم نکات مثبت انتخابات ترکیه را لحاظ کنیم، گفت: اما این نکته نیز حائز اهمیت است که نمی‌توان مردم را به هر قیمت پای صندوق رای کشاند، این اقدام درست نیست.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مردم مختار هستند که در انتخابات شرکت کنند و یا مشارکت نداشته باشند، اما می‌توان آن‌ها را ترغیب کرد تا در صحنه حضور یابند، از این رو می‌توان انتخابات را به گونه‌ای سامان داد تا مردم علایق و سلایق خود را در پای صندوق رای انتخاب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.