تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

سردار حاجی‌زاده: ایران جزو چهار کشور دارای فناوری موشک هایپرسونیک شد/ فتاح قابل انهدام نیست

سردار حاجی‌زاده: ایران جزو چهار کشور دارای فناوری موشک هایپرسونیک شد/ فتاح قابل انهدام نیست
تهران- فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام اینکه با رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد، گفت: این موشک قابل انهدام نیست.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح سه شنبه – ۱۶ خرداد – در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: موشکی که امروز رونمایی شد، در دنیا کم نظیر است به شکلی که با این رونمایی ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

‏وی افزود: موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد، هیچ ضدموشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است.

‏فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست، گفت: موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آنها از سرعت کمی هم برخوردار است.

سردار حاجی‌زاده همچنین درباره نحوه انتخاب نام این موشک نیز گفت: زمانی که ویژگی‌های این موشک را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم، ایشان نام فتاح را برای آن انتخاب کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: موشک فتاح از دو بخش عمده تشکیل شده است؛ قسمت نخست بخش موتور مرحله اول است و زمانی که موشک شلیک می‌شود تا به منطقه هدف می‌رسد موتور مرحله اول و پیشران مرحله اول جدا می شود.

وی بیان کرد: موشک فتاح موشک کاملی است؛ هم موتور، پیشران، هدایت کنترل و سرجنگی دارد و توسط پیشرانی که به شکل کروی است در محدوده‌ای که پیش‌بینی شده یعنی در چند ۱۰۰ کیلومتری هدف روشن می‌شود.

‏فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: حُسن این سامانه این است که دارای نازل متحرک است یعنی ما می‌توانیم در هر لحظه، بردار تراس را کنترل کنیم و در جهات مختلف به آن فرمان بدهیم. زمانی که این کار انجام می‌شود موشک می‌تواند در بالای جو حرکت سمتی به چپ و راست، بالا و پایین و حرکت دورانی یا ترکیبی داشته باشد.

سردار حاجی‌زاده گفت: قادر هستیم در فاصله هزار و ۴۰۰ کیلومتری هر هدفی را اراده کنیم؛ به حول و قوه الهی دقیق آن را مورد اصابت قرار دهیم و هیچگونه هماورد و سامانه‌ای که بتواند با آن مقابله کند وجود ندارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.