تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

مردم آبدانان و دهلران هتک حرمت به ۲ بقعه متبرکه را محکوم کردند

مردم آبدانان و دهلران هتک حرمت به ۲ بقعه متبرکه را محکوم کردند
ایلام - مردم شهرستان‌های دهلران و آبدانان در پی هتک حرمت عناصر بی هویت به مزار شریف ۲ سید جلیل القدر در منطقه دالپری حد فاصل دهلران - آبدانان با تجمع اعتراض آمیز در جوار بقعه مطهر سید یوسف (ع) انزجار خود را از این اقدام بی شرمانه ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اجتماع باشکوه مردمی که اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان های آبدانان و دهلران حضور داشتند، حاضران ضمن ادای احترام به ساحت مقدس کلام وحی و سادات واجب التعظیم سیدیوسف و سیدحبیب (ع) با سردادن شعارهای “مرگ بر منافق” و “مرگ بر فتنه گر” و طنین ذکر شریف صلوات خشم خود را بر هتاکان این اقدام شنیع به نمایش گذاشتند.

آحاد مردم متدین و طوایف و قبایل مختلف آبدانان و دهلران در این تجمع خودجوش اعتراض آمیز، تنفر و انزجار پایدار خود را از هتاکان و متجاوزان به اعتقادات اسلامی فریاد کشیده و خواستار برخورد شدید دستگاه قضایی و امنیتی با اینگونه رفتارهای ضد انسانی و خارج از نزاکت شدند.

در این آیین خودجوش مردمی که حضور انبوه جمعیت روز عاشورای حسینی (ع) را تداعی می کرد، امام جمعه دهلران با محکوم کردن این جنایت فاحش، گفت: مردم با اصالت استان ایلام به‌خصوص حوزه جنوب آن برای پاسداشت ارزش‌های الهی و اعتقادات دینی از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و اکنون نیز بر راه سرخ شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس و حافظان عزت و امنیت این آب وخاک پای می فشارند.

حجت الاسلام سیدمحسن موسوی افزود: تعدی این افراد فاسد و رفتار خارج از انسانیت آنها در تجاوز به بقاع متبرکه سادات معظم و قرآن کریم کوچکترین خللی بر اراده و عزم راسخ مردم وارد نخواهد کرد.

در این گردهمایی پرشکوه فرماندار دهلران نیز بی حرمتی به خاندان عصمت و طهارت (ع) را خط قرمز مردم تلقی و تاکید کرد: مردم ولایتمدار و متدین این دیار به ایادی استکبار جهانی و عوامل خود فروش آمریکا و اسرائیل اجازه عرض اندام و جولان کوردلانه نخواهند داد.

لطیف صادقی با تشکر از حضور و حمایت مردم و مسئولان شهرستان های آبدانان و دهلران یادآور شد: قبور نورانی این سادات مکرم سالیان دراز است در کسوت خانه امن و محل آرامش و عبادت و مراسم اسلامی و در خدمت همه بندگان خدا بوده و مورد عزت و علاقه مردم این ۲ شهرستان است.

اجرای مداحی و نوحه سرایی، قرائت شعر و مقاله، برگزاری قرائت آیات و ادعیه اسلامی و قرائت بیانیه پایانی در راستای محکومیت این اقدام شنیع و غیر اخلاقی و شناسایی و درخواست برخورد عاجل و شدید با عوامل و ایادی این حادثه و تاکید بر بهسازی، تعمیر و تجهیز این ۲ مزار با شرافت و پاسداری از آنها از دیگر برنامه های فرهنگی گردهمایی بزرگ مردم آبدانان و دهلران در منطقه دالپری به مناسبت بی احترامی عده ای کوردل به مقام و منزلت سادات محترم منطقه و قرآن مجید بود.

به گزارش ایرنا، روز جمعه هفته گذشته حرمین شریفین امامزادگان سید یوسف و سید حبیب (ع) در حد فاصل موموری – دهلران توسط فرد یا افرادی مورد هتک حرمت آتش سوزی قرار گرفت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.