تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

امام جمعه ایلام: عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای، حاصل دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است

امام جمعه ایلام: عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای، حاصل دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای، حاصل دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است، گفت: عضویت ایران در این سازمان، نشان دهنده عزت و عظمت جمهوری اسلامی در شرایط تحریم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام، با تبریک عید غدیر سعید خم، اظهار کرد: عید غدیر بزرگترین عیدی است که خداوند، نصیب انسان ها کرده، چراکه نشان دهنده شایسته سالاری در نظام حکومتی اسلامی است.

وی بیان کرد: عید غدیر خم، عید مستضعفان جهان است، روزی است که امام معصوم(ع) از طرف خداوند مسئولیت اجرای قوانین اسلام و تبیین آنها را برعهده می گیرد.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به اینکه در نکوداشت و تحلیل این عید کوتاهی و غفلت هایی در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون صورت گرفته است، افزود: نتیجه این کوتاهی، خانه نشین شدن امامت و جایگزین شدن خلافت شد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه نتیجه این خانه نشینی، مظلوم شدن تنها یادگار پیامبر اسلام(ص) شد که باید جبران و غدیر در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد، گفت: اگر به جایگاه غدیر توجه می شد، عاشورا اتفاق نمی افتاد و سرنوشت دنیا و به خصوص مسلمانان الان این گونه که امروز است، نبود و به گونه ای دیگر بود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از نیازهای عید غدیر، فضای نشاط، شادابی و لبخند در جامعه است، یادآور شد: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که می گوید هر کس در این روز به روی مومنی لبخند بزند، روز قیامت خداوند با نگاه رحمت به او نگاه خواهد کرد و هزار حاجت او نیز برآورده در دنیا و آخرت می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نیاز است همانطوری که برای عزای ائمه معصوم(ع) عزاداری می کنیم و برنامه های مختلف اجرایی می شود که کار خیلی خوبی است، برای شادی ائمه اطهار(ع) نیز باید برنامه های شاد و جذاب در جامعه برگزار شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باید کار کنیم، از همه مردم استان که به صورت خودجوش جشن عیدی برپا کردند، تقدیر و تشکر می کنم، نیاز است این جشن ها فراگیر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: چهارشنبه هفته آینده سالروز یکی از حوادث تلخ کشور ما است، سال ۱۳۱۴ رضاخان با حجاب وارد جنگ شد و دستور کشف حجاب صادر کرد.

وی ادامه داد: مردم کشور ما نیز مقاومت کردند و در این بین تعدادی از برادران و خواهران ما به شهادت رسیدند و روز آخر تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده‌است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه حرکت این افراد به شهادت رسیده برای حجاب و عفاف، قابل تقدیر و تشکر است، یادآور شد: بر بانوانی که طول حکومت رضاشاه در خانه برای حجاب معتکف شدند، درود می فرستیم، این بانوان برای حفظ حجاب و عفاف خود سختی های زیادی کشیدند و سرافرازانه از عفت خود دفاع و دین خود را حفظ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه ترویج بی حجابی در جامعه تکرار تبدیل کشور آندلس به اسپانیای امروز است، یادآور شد: جرم بودن کشف حجاب باید در قانون ما تغییر نکند و برای مبارزه به این جرائم از شیوه های خاصی استفاده کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کسانی که تصویب لایحه حجاب و عفاف نقش دارند، دقت کنند و حکم خداوند را در نظر بگیرند، افزود: وقتی از حجم خداوند کوتاه بیاییم، ضربه سخت تری خواهیم خورد این آزمونی برای تصویب کننده ها است.

وی با بیان اینکه کسانی که ابزار دشمن هستند و برای ناهنجاری در جامعه تلاش می کنند، باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: کسانی که فریب خورده هستند، نیاز به ارشاد و راهنمایی دارند، باید هدایت شوند و بی حجابی به عنوان منکر به آنها آموزش داده شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مثبت کشور طی هفته گذشته عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بوده است، اضافه کرد: این مورد از نکات مثبت در دولت بود و چراکه این سازمان سنجش میلیارد نفر در جهان جمعیت هدف دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار عنوان کرد: ایران بدون پذیرش برجام و آف. ای. تی. اف توانست به این سازمان ملحق شد، سازمان شانگهای ۹ عضو دارد و جمهوری اسلامی ایران نهمین عضو این سازمان است.

وی با تقدیر از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، ابراز کرد: از مدت ها قبل آمریکایی ها تلاش کردند که عضو ناظر سازمان شانگهای باشند که آنها را در این سازمان نپذیرفتند، اما جمهوری اسلامی پذیرفته شد، عضویت ایران در این سازمان یک سود دوطرفه است، آنها به جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه ارتباطی و جغرافیایی نیاز دارند، جمهوری اسلامی در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق جهان قرار دارد، هر چند تلاش کردند که جایگزینی برای این نقش جمهوری اسلامی ایجاد کنند اما نتوانستند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها از جمله اعضای سازمان شانگهای شدیداً به ایران به دلیل وجود منابع عظیم نفت و گاز نیاز دارند، افزود: دبیرکل سازمان شانگهای به عضویت جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند و عضویت ایران در سازمان شانگهای، نشان دهنده عزت و عظمت جمهوری اسلامی در شرایط تحریم است که این سازمان دست رد بر سینه آمریکایی ها زدند و آنها در این سازمان نپذیرفتند.

وی با اشاره به اتفاقات کشور فرانسه و شورش مردم این کشور در برابر حاکمیت این کشور، بیان کرد: امروز اتفاقاتی در کشور فرانسه روی می دهد، قابل توجه است، رسانه های آن کشور در تلاش برای آرام کردن اوضاع و این فضا است و این در حالی است که برخی از رسانه های ما در فضای حقیقی و مجازی در جریان اغتشاشات سال گذشته، آتش بیار معرکه شده و تلاش می کردند که این آتش در کشور ما فراگیرتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: در جریان اغتشاشات این گونه نبود که توده مردم برای مشکلاتی که دارند به خیابان بیایند، ولی امروز در فرانسه این گونه است که اقشار فقیر و ضعیف این کشور به خاطر ظلم هایی که به آنها شده است، کف خیابان آمده اند و می خواهند از حق خود دفاع کنند، اما آنچه در کشور ما در جریان اغتشاشات روی داد با هدایت سرویس های جاسوسی دشمنان بود و نقشی که کشورهای خارجی برای گسترش آن داشتند، دشمنان در جریان اغتشاشات دست به دست هم دادند و برای براندازی جمهوری اسلامی تلاش کردند.

امام جمعه ایلام گفت: آنچه در جریان اغتشاشات ایران دنبال می شد این بود که به دنبال تجزیه ایران بودند و در خارج از ایران پرچم های مختلفی را برافراشتند و صدای تجزیه طلبی را مطرح کردند، اما در حوادث فرانسه، آشوبگران به دنبال تجزیه کشور خود نیستند و به محض اینکه اغتشاشات در کشور ما آغاز شد، به دنبال ترور و جنگ مسلحانه بودند و اگر دستور رهبر حکیم و معظم انقلاب و خویشتن داری نیروهای خدوم حافظ امنیت در کف خیابان نبود، وضعیت غیر قابل کنترلی روی می داد و این درحالی است که ده ها شهید برای دفاع از امنیت در کف خیابان دادیم.

وی بیان کرد: این درس آموزنده ای است که رییس جمهوری فرانسه و آنهایی که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند، چگونه بر خلاف روال دیپلماسی که در دنیا وجود دارد، در کنار سلبریتی هایی که به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، قرار گرفتند و امروز فرانسه در آتش اغتشاش غرق شده است و امید است که سلبریتی های ما یاد بگیرند که ابزار دشمن نشوند و یاد بگیرند که سلبریتی های آنها چگونه مردم کشور خود را آرام می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: برخی از رسانه ها در کشور در جریان اغتشاشات، روزه سکوت گرفتند و مظلوم نمایی می کردند، امروز چرا از فشاری که بر مردم ضعیف فرانسه وارد شده است، دم نمی زنند، عکس العمل آنها را بیان نمی کنند، این یک معیاری برای مردم ما است که نشریات کشور را شناخته و سمت و سوی آنها را تشخیص دهند.

وی با اشاره به اتفاقات جنین در کرانه باختری، گفت: یک روی این حادثه، خونریزی و ظلم و ستم صهیونیست ها و طرف دیگر هم مقاومت مردم جنین در کرانه باختری است و این مقاومت، نوید بخش اضمحلال رژیم اشغالگر قدس از درون خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.