تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

روزانه ۲ هزار زائر خارجی از مرز مهران تردد می کنند

روزانه ۲ هزار زائر خارجی از مرز مهران تردد می کنند
ایلام - فرماندار مهران گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان از مرز بین المللی مهران عازم کربلای معلی می شوند.

 

علی عباس شفیعی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما در پایانه مرزی پایانه مرزی مهران اظهار داشت: با توجه به اینکه این تعداد اتباع خارجی ( افغانستان و پاکستان) دارای گذرنامه و ویزای ایران هست، اجازه تردد از مرز مهران را در این ایام دارند.

وی افزود: براساس مصوبه اخیر ستاد اربعین استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ایام‌ منتهی به اربعین اتباع خارجی اجازه تردد از مرز مهران را نداشته و باید از مرزهای تعیین شده تردد کنند.

فرماندار مهران با اشاره به تردد روزانه ۱۰ هزار نفر به طور متوسط از مرز مهران در ایام‌ پیشرو یادآور شد: با توجه به آغاز ماه محرم هر لحظه به تردد زائران از این مرز افزوده می شود و بر اساس پیش بینی ها این میزان تا روز تاسوعای حسینی به بیش از ۳۰ هزار نفر تردد در روز خواهد رسید.

شفیعی با اشاره به تدابیر لازم برای سهولت در تردد زوار از مرز مهران گفت: در نشست اخیر با دستگاه های ستاد اربعین بحث تمهیدات لازم برای انتقال و جاجایی زائران اندیشیده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد و با سازمان اتوبوس رانی هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی از تکمیل زیرساخت های آب و برق در مرز مهران خبر داد و تاکید کرد: تدابیر لازم برای تامین آب انجام و شبکه فاضلاب نیز از طریق خط انتقال احداث شده به تصفیه خانه مهران صورت می گیرد.

فرماندار مهران اضافه کرد: همچنین در خصوص تامین برق پایدار اقدامات لازم صورت گرفته و یک‌ پست موقت ۳۲ واتی اضافه خواهد شد.

به گفته شفیعی، تا قبل از ایام اربعین پیش رو و قبل از ۲۵ مردادماه کل مسیر ایلام – مهران چهارخطه خواهد شد.

فرماندار مهران افزود: برای تمامی زائرسراها، مساجد، حسینیه ها وسایل سرمایشی نصب و مسجد حائری برای خدمات دهی با ظرفیت چهار هزار نفر هم در پل زائر افزوده می شود.

شفیعی از افزایش درب های خروج پایانه جهت تسهیل در تردد زوار از ۲ درب به چهار درب خبر داد و گفت: با این اقدام مشکلات تردد در آن طرف مرز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته پارکینگ اربعین ظرفیت ۱۶۰ هزار خودرو را داشت، بیان کرد: با تدابیر مدیریت ارشد استان امسال ۲۵ هکتار به ظرفیت این پارکینگ اضافه شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.