تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

طرح آبرسانی ملکشاهی ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح آبرسانی ملکشاهی ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه طرح آبرسانی ملکشاهی ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

“پرویز ناصری” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: این طرح در سال ۹۲ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم، عدم تخصیص اعتبار و …، به طرحی زمان بر تبدیل شد که با پیگیری های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزو مصوبات سفر اول قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این طرح از طریق قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان ) و انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با پیشرفت فیزیکی۷۶ درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

ناصری اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده، خاطرنشان کرد: در تلاشیم در ماه‌های آینده این پروژه به بهره برداری برسد که با بهره برداری از این پروژه، دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، طبق آمار بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان ایلام بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.