تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

ساختن یک حصار امن تحت عنوان “پدافند غیرعامل” لازمه اقتدار در جهان است

ساختن یک حصار امن تحت عنوان “پدافند غیرعامل” لازمه اقتدار در جهان است
ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه ساختن یک حصار امن تحت عنوان "پدافندغیرعامل" لازمه اقتدار

در سطح جهان است، گفت: پدافند غیرعامل بایستی به یک فرهنگ و باور در بین دانش آموزان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “محمد سبحان حسنی” روز چهارشنبه در آیین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه آقا حسین بن علی(ع) شهر ایلام، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، بحث فرهنگ سازی در مقوله پدافند غیرعامل، یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات و فعالیت های غیرمسلحانه و غیرنظامی برای کاهش آسیب ها و تهدیدها با اولویت مراکز حیاتی، حساس و مهم در سطح کشور است، افزود: به هر میزانی که اقدامات ما در حوزه پدافند غیرعامل از سطح بالاتری برخوردار باشد به همان میزان سطح بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن هم افزایش پیدا خواهد کرد و تهدیدات دشمنان آسیب های کمتری خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام یادآور شد: هر چه سطح پدافند غیرعامل در کشور قوی باشد، برای دشمنان در راستای اجرای تهدیدات هزینه بر خواهد بود و از طرفی در زمان بروز بحران ها، می‌توان مدیریت لازم را در حوزه های مختلف انجام داد.

حسنی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل در بین دانش آموزان بایستی تبدیل به یک فرهنگ و باور در بین دانش آموزان شده و در سطوح مختلف زندگی به کار برده شود، افزود: هر چه آمادگی ما در برابر دشمنان بیشتر باشد، دشمنان فکر و جرات هر گونه تهاجم را کنار خواهند گذاشت، قدرت نظامی و پدافند غیرعامل، موجب بازدارندگی دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا به مقوله پدافند غیرعامل توجه دارد، تصریح کرد: امروز باید قوی و اهل تدبیر باشیم، زیرساخت های خود را تقویت کنیم تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند و همه تلاش ها برای این است که ما امروز به اهمیت پدافند غیرعامل آگاه باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام افزود: هر چه در حوزه های مختلف از جمله صنعتی و نظامی قوی باشیم، اما این توسعه و قدرت در بحث پدافند غیرعامل ضعیف باشد، این قدرت و صنعت مورد تهدید و آسیب دشمنان قرار خواهد گرفت.

حسنی بیان کرد: امروز ساختن یک حصار امن تحت عنوان پدافند غیرعامل در بخش های مختلف به ترتیب اولویت لازم، نیاز اساسی کشور و جامعه است.

طوفان الاقصی آغاز سقوط استکبار جهانی و دشمنان اسلام است

وی با اشاره به صحنه هایی که از مصاحبه ها و حرف های بچه های کوچک غزه پخش می شود، بیان کرد: این همه مقاومت و نوع بیان کودکان و بچه های غزه حاصل آموزش و تربیت در حوزه ایدئولوژی محکم اسلامی و پیوسته به آیات قرآن کریم است که این کودکان، محکم در زیر بمباران های رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده اند و مقاومت می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه آموزه های دینی در عمق جان و اندیشه کودکان غزه نهادینه شده است، ابراز کرد: مکتب اسلام غنی و قوی است و تصاویری که از این مقاومت ها منتشر می شود امروز الگوی بسیار خوبی برای نشل جوان ماست.

حسنی تصریح کرد: این‌ همه بمب که استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در اختیار دارد، امروز در غزه برای کودک کشی و نسل کشی به کار برده می شود و آنها در برابر دیدگان میلیارد ها انسان دست به جنایت می‌زنند، کودکشی می کنند، این سند آشکار، شفاف و گویا و محرز ظلم و جنایت نظام سلطه و رژیم غاصب اسرائیل است.

وی با بیان اینکه این فرصتی برای دانش آموزان است که دشمنان خود را بشناسند، ابراز کرد: دانش آموزان امروز خود را به سلاح علم و دانش، بینش و دشمن شناسی مسلح کنند.

حسنی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی عمق شکست پذیری رژیم منحوس اسرائیل را نشان داد، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این نسل کشی و کودک کشی آغاز سقوط دشمنان و نظام استکباری است و این وعده الهی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: برای تقابل با تبلیغات دشمنان و هر آنچه که به عنوان واژه های حقوق بشر به کار برده اند، باید آگاه بود و فریب القائات دشمنان را نخورد، امروز استکبار جهانی و دشمنان ملت، با دست خودشان چهره منحوس خود را در سطح جهان آشکار کرده و رسوا شده اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: هر فردی در هر موقعیتی در قامت مراقبت از خویش می‌تواند پدافند غیرعامل را به کار گیرد.

“سعید رضا کریمیان” با اشاره به اینکه در هر جایی که زندگی می‌کنیم از جمله خانه و مدرسه باید اصول پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات رعایت شود، افزود: در هفته پدافند غیرعامل ۳۲۷ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: هدف از اجرای برنامه های پدافندغیرعامل، مصون سازی دستگاه های اجرایی و جامعه است و امیدواریم پدافند غیرعامل مورد توجه آحاد مختلف جامعه و مسئولان به عنوان یک عامل پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی چندین رزمایش و مانور در استان ایلام در طول هفته پدافندغیرعامل با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز در یک هزار و ۳۰۰ مدرسه استان ایلام زنگ پدافند غیرعامل نواخته می شود، افزود: پدافند غیرعامل به معنای مصون سازی در برابر تهدیدات است همانطور که از پادزهر و واکس برای مقابله و مقاومت در بیماری ها استفاده می‌شود.

“علی درویشی” با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیاز امروز به ویژه در حوزه آموزش و پرورش و مدارس است، ابراز کرد: امروز دشمن از جنگ سخت در مقابل نظام اسلامی مایوس شده و به جنگ نرم و سایبری روی آورده است که باید در مقابل این گونه تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است که اقدامات زیرساختی و آگاه سازی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح مدارس و به ویژه آگاهی بخشی به دانش آموزان انجام شود، گفت: پدافند غیرعامل یک عرصه گسترده دارد و دانش آموزان باید در خانه و مدرسه با بخش های مورد نیاز پدافند غیرعامل آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر آگاه سازی در مجموعه های آموزشی و در بین فرهنگیان سطح استان، ابراز کرد: رعایت موازین پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف به ویژه در فضای مجازی، فرهنگی و آموزشی نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دارد.

سوم لغایت دهم آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل، با حضور “محمد سبحان حسنی” معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام و جمعی از مدیران استانی، همزمان با سراسر استان زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه دبیرستان دخترانه آقا حسین‌بن‌علی (ع ) شهر ایلام نواخته شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.