تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۵۱

۱۶۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی ایلام فعال است

۱۶۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی ایلام فعال است
ایلام - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام با اشاره به اینکه ۱۶۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی ایلام فعال است، گفت:

 زمینه سرمایه‌گذاری در این استان فراهم است.

 “موسی حاتمی” دیروز در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه احداث ناحیه صنفی و انتقال صنوف آلاینده شهر ایلام به این شهرک، اظهار کرد: نیمه دوم سال گذشته مجوزهای لازم برای احداث این شهرک صادر و زمین تحویل داده شد و هم اکنون حدود ۱۰ واحد تولیدی و صنفی در آن ساخته شده است.

وی با بیان اینکه امسال هشت واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان راه اندازی مجدد شده است، افزود: تعداد کل قراردادهای منعقده برا واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان ۸۰۰ فقره بوده که در مجموع مساحتی در حدود ۲۲۶ هکتار از زمین های شهرک های صنعتی به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه تعداد کل قراردادهای در مرحله تخصیص زمین ناحیه صنفی ایلام ۲۵۸ فقره به مساحت ۴.۲۹ هکتار برای استقرار واحدهای صنفی در این ناحیه است.

وی با اشاره به تعداد قرارداد در مرحله تخصیص زمین غیر از زمین های ناحیه صنفی، اظهار کرد: ۱۷.۳۶ هکتار زمین نیز برای استقرار ۶۱ طرح در راستای استقرار صنوف شهر ایلام در این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه ۳۸ طرح به مساحت ۸.۱۷ هکتار نیز درمرحله دیوارکشی قرار دارد، افزود: ۱۲۷ طرح به مساحت ۴۴.۲۵ هکتار نیز در مرحله نصب سوله و تکمیل سالن های تولیدی است.

وی با اشاره به تعداد قراردادهای به بهره برداری رسیده، گفت: ۴۶ طرح به مساحت ۳۰ هکتار در مرحله نصب ماشین آلات و ۲۷۰ واحد نیز به مساحت ۱۲۲ هکتار به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با بیان اینکه ۱۰۳ واحد تولیدی در سطح شهرک های صنعتی استان غیرفعال است، گفت: تعداد کل واحدهای فعال تولیدی در شهرک های صنعتی استان ۱۶۷ واحد است.

حاتمی افزود: تعداد واحدهای فعال تولیدی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ۱۳۲ واحد، مجوزهای غیر فعال اداره کل صمت ۹۴ واحد، تعداد مجوزهای فعال سازمان جهاد کشاورزی ۲۶ واحد و تعداد مجوزهای غیر فعال جهاد کشاورزی ۱۳ واحداست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام خاطرنشان کرد: ۱۳ قرارداد در کمیته داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان فسخ شده و ۶۴ قرارداد نیز در حال تعیین تکلیف است.

رییس سازمان صمت استان ایلام گفت: احیای ۳۹ واحد صنعتی و تولیدی در استان ایلام در سال جاری در دستور کار قرار گرفته که احیا و افزایش تولید ۲۹ واحد از این تعداد محقق شده است.

“رضا محمدرحیمی” بیان کرد: عمده مشکلات معوقات بانکی، کمبود مواد اولیه و عدم رغبت سرمایه گذاران به ادامه کار است.

۱۸۱ طرح غیرفعال در حوزه کشاورزی ایلام وجود دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست بیان کرد: یک هزار و ۳۵۷ طرح در حوزه کشاورزی استان ایلام وجود دارد که ۸۹۲ طرح فعال، ۲۲۴ طرح نیمه فعال، ۱۸۱ طرح غیرفعال و ۶۰ طرح نیز راکد هستند.

“آذرنوش عموزاده” بیان کرد: عمده مشکلات طرح های غیر فعال حوزه جهاد کشاورزی در استان مربوط به کمبود نقدینگی است.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم سرمایه در گردش طرح های غیرفعال حوزه کشاورزی را تامین کنیم این طرح ها دوباره فعال می شوند، افزود: سال گذشته ۱۶ واحد مرغداری در استان به میزان ۱۱۵ هزار قطعه افزایش ظرفیت داشته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: سال گذشته ۳۱ طرح حوزه جهاد کشاورزی افزایش ظرفیت داشته اند و به ۱۰ واحد نیز سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۷ واحد در حوزه جهاد کشاورزی در استان احیا شده است.

نشست کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان به ریاست “بهرام‌نیا” استاندار ایلام و مجموعه اعضاء در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.