تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

در بیانیه‌ای صورت گرفت؛ فراخوان تشکل‌ها و نهادها از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

در بیانیه‌ای صورت گرفت؛ فراخوان تشکل‌ها و نهادها از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
تهران- تشکل‌ها، شخصیت‌ها و نهاد های مختلف کشوری از مردم ایران اسلامی برای حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کردند.

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَقَد کَتَبنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ أَنَّ الأَرضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّـلِحُونَ»

روز قدس از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن(ره) و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس آن، رژیم صهیونیستی است. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در واقع با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، مسلمانان جهان را به اتحاد و همدلی به عنوان یک عنصر حیاتی و راهبردی در برابر ظالمان عالم است فرا خواند و امروز نیز مقام معظم رهبری«مدظله العالی» با همان نگاه ژرف اندیشانه، تنها راه ریشه‌‏کن کردن این غده سرطانی و عنصر فساد در عالم را مقاومت و مبارزه می دانند و بر اولویّت مسئله غزه در افکار عمومی مردم دنیا و خروش ملتها علیه جنایات فجیع رژیم اشغالگر قدس در جهان تأکید دارند.

اما آیا وقت آن نرسیده است که سران دولت‌‏های اسلامی با مشاهده عظمت طوفان الاقصای رزمندگان فلسطینی و رنج مردم بی دفاع غزه، دست از سیاست عادی‏‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی کشیده و به جای سکوت و بعضاً همراهی با این دشمنان اسلام و مسلمین، به پشتیبانی همه جانبه از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، طومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو کنند و به وعده الهیِ «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» ایمان آورند؟!

مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مقاومت به ویژه شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و به شهادت رساندن سردار حاج محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان عزیز این فرمانده باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین و مقاومتِ قهرمان، ملت های مسلمان و آزادگان جهان به ویژه مردم شریف ایران اسلامی را بر زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز قدس که امروز دیگر به برکت خون شهدا و مظلومیت زنان و کودکان غزه بیش از پیش به یک خروش جهانی مبدل شده، تأکید می کند و تحقق پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را منوط به استمرار مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و سازش ناپذیری در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان ستمگر او می داند.»

مردم راهپیمایی روز قدس امسال را باشکوه‌تر برگزار کنند

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ویدئویی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

متن پیام او به شرح زیر است:

«دعوت می‌کنم از ملت عزیزمان برای باشکوه‌تر برگزار کردن روز قدس امسال که امسال واقعاً روز قدس حال و هوای دیگری دارد. قریب ۱۸۰ روز است که مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین فشارها قرار دارند. حملات سبعانه رژیم صهیونیستی موجب شده بیش از ۳۰ هزار نفر شهید شوند. کودک، زن و افراد مقاومی که برای سرزمین خودشان و آزادی خودشان در مقاومت هستند.

ما مطمئنیم که خداوند تبارک و تعالی نصرتش را بر این مردم صبور مقاوم عنایت خواهد کرد. انصافا تصور اینکه رژیم صهیونیستی در این مدت این مقدار جنایت کرده باشد دشوار است اما چیزی است که واقع شده است. رژیم صهیونیستی ماهیتش با تجاوز و سلطه توام بود ولی اینطور آشکار و عریان به همه فضیلت‌های اخلاقی و حقوق انسانی پشت نکرده بود اما امروز آشکارا و عریان این کار را انجام می‌دهد و مرتکب جنایات جنگی می‌شود. متاسفانه حامیان گردن‌کلفتی در دنیا دارد که مدعیان حقوق بشر هستند و از او حمایت می‌کنند به جای اینکه از مظلوم حمایت کنند.

امیدواریم خداوند تبارک و تعالی این مردم شریف غزه را از ظلم این ظالمان آزاد کند و قلوب مسلمین را در همه‌جا خوشحال کند.»

ملت ایران در روز قدس آخرین میخ ها را به تابوت رژیم صهیونیستی بزنند

سازمان بسیج اساتید نیز در بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، نوشت: ۴۶ سال قبل روزی حضرت امام(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» طی پیامی این روز را با مفاهیم بلندی نظیر؛ «روز اسلام، روز رسول الله(ص)، روز حیات اسلام، روز حکومت اسلامی، روز احیای قوانین اسلامی، روز فلسطین، روز جدایی حق از باطل، روز برافراشته شدن بیرق اسلام، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز سرنوشت ملت های مظلوم، روز هشدار به همه ابرقدرت ها، روز تمایز بین منافقین و متعهدین به اسلام، روز روشن شدن چهره واقعی دولت های خائن، روز هشدار به روشنفکرهای غربگرا، روز قطع امید غرب از ممالک اسلامی، روز خروج مسلمین از انزوا، روز صدور فرمان حمله به اشغالگران، روز تجهیز مظلومان در برابر ظالمان، روز بپاخاستن همه ملت های تحت ظلم و ستم آمریکا و… .» یاد فرمودند، شاید کمتر کسی قادر بود تا ابعاد و اعماق این کلیدواژه ها را در تبیین روز قدس را به درستی درک و فهم کند اما امروزه به مدد مقاومت مردم و گروه های جهادی در برابر تجاوزات و جنایات بی حد نظامیان صهیونیزم بر روح و روان آن راحل عظیم الشان(ره)، دوراندیشی و انتخاب حکیمانه اش درود می فرستند.

این بیانیه با مروری بر تحولات ۶ ماه گذشته در ابعاد تازه ای از عظمت و اهمیت روز جهانی قدس نوشت: نمایش خشن ترین و زشت ترین رفتار ضدانسانی و بشری ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده نظام لیبرال دمکراسی در کودک کشی و نسل کشی، بمباران وحشیانه و تحریم های ظالمانه، جنایت جنگی و عبور از کلیه خطوط قرمز انسانیت و بشریت در سرزمین های اشغالی و غزه قهرمان بروز و ظهور یافت. وضعیت رژیم صهیونیستی که به یمن حماقت های دولتمران این رژیم منحوس و به رغم حمایت های اربابان احمق آنها در بدترین شرایط امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی خویش نسبت به گذشته قرار گرفته و پایان حیات آن را چون جسدی در حال احتضار نوید می دهد.

این بیانیه می‌افزاید: مقاومت و ایستادگی معجزه آسای مردم مظلوم و مقتدر غزه در برابر توحش نظامیان صهیونیزم، رذالت دولتمردان مدعیان حقوق بشر، انفعال مجامع بین المللی و سکوت مرگبار دولت های عربی که موجب سرافرازی ایمان و مقاومت، غیرت و استقامت مردان خدا گردید و حمایت بی سابقه کشورهای مختلف جهان در جای جای کره خاکی از پایتخت های کشورهای غربی تا مرکزیت سرزمین های اشغالی و موج تنفر و خشم بی سابقه از سیاست‌های جنگ‌طلبانه و توحش صهیونیسم و استکبار که تاکنون سابقه نداشته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انشقاق و شکاف در جبهه حامیان صهیونیزم در سطح جهانی که اوج آن میان دولتمردان رژیم با حکام کاخ سفید در جریان صدور قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت بروز یافته و در کابینه روبه اضمحلال نتانیاهو سبب استعفای برخی اعضای کابینه شده است و محکومیت بی‌سابقه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی توسط مجامع حقوقی بویژه دادگاه جنایی لاهه که پرونده نسل‌کشی این رژیم را در دستور کار قرار داده و در آستانه صدور حکم پیگرد افسران عالی رتبه و مقامات این رژیم است.

روز قدس نمادی از وحدت مسلمانان جهان، فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی است

شورای وحدت هم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس و حمله موشکی به سرکنسولگری ایران در دمشق نوشت: قرن‌ها است که لیله‌القدر رمضان شاهد ستیز نور و تاریکی و جنگ میان حق و باطل است و تاریخ اسلام در صفحات خود زخم محراب‌های آغشته به خون بسیاری را حک کرده و می‌کند. اهریمنان کژاندیش روزی در مسجد کوفه، اسوه انسانیت را به شهادت رسانده و روزی در  غزه، معنی جنایت را تفسیری تازه می‌کنند و دیگر بار با حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، صفحات جدیدی در سبعیت رقم می‌زنند اما همواره در جهل مرکب خویش خواهند ماند که پیروزی از آن مؤمنین است و خداوند در وعده خود تخلف نمی‌کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: امروزه، جهان شاهد مظلومیت فلسطینیان بوده و هیچ‌گاه رشادت‌های این مؤمنان در طوفان الاقصی و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مدارس و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه از حافظه بشریت پاک نخواهد شد. روز قدس و مساله فلسطین، جلوه روشنی از  تفکر امام راحل و رهبری معزز در مبارزه با استکبار و حمایت از مستضعفین است و ما این روز عزیز را نمادی از وحدت مسلمانان جهان، فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی می‌دانیم که راز وحدت ما، نه در تقسیمات سیاسی که در باورهای عمیق قلبی ما بوده و حبل‌المتین وحدت و نویدبخش زوال رژیم صهیونیستی  است.

شورای وحدت  حضور حماسی وحدت‌آفرین مردم ایران دوشادوش مسلمانان جهان را در لبیک به ندای رهبر خود به گوش جهانیان فریاد مظلومیت فلسطین را خواهد رساند، چرا که امام خمینی(ره) همواره بازگشت به اسلام و متحدشدن را شرط نجات فلسطین و جلوگیری از امیال توسعه‌طلبانه اسرائیل دانسته و تاکید داشتند که هدف اصلی اسرائیل نابود کردن اسلام است. به همین دلیل بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران همواره خواستار کنار گذاشتن هرگونه اختلاف بین مسلمانان بوده و بر وحدت تاکید داشت.

در بخش دیگر این بیانه اشاره شد که امروزه نشانه‌های واضح از نوید قرآنی پیروزی نهایی حق بر باطل به روشنی دیده‌شده است و بلوغ جبهه مقاومت و نقش رهبری معظم انقلاب  در بر هم زدن نقشه‌های مستکبرین در گوش تاریخ طنین می‌افکند که: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» و تا روز پیروزی نهایی خیر بر شر چندان باقی نمانده است و در این میان وحدت، کلیدواژه‌ای قرآنی است که ما را از تفرقه دور کرده و پشت منافقان و مستکبرین را به رعشه انداخته و نویدبخش فرداهای بهتری است که با وحدت مؤمنین شکل خواهد گرفت.

شورای وحدت از ملت شریف ایران و تمامی مسلمین و آزادگان جهان دعوت می‌کند همگام و همدل با مردم مظلوم فلسطین با شرکت پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبری معزز بیعت کرده و کینه و انزجار خود را علیه جنایات بی‌پایان رژیم اشغالگر قدس ابراز کنند.

رژیم صهیونیستی منتظر عواقب حمله به کنسولگری ایران در دمشق باشد 

حزب موتلفه اسلامی در پی جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت جمعی از سرداران مدافع حرم و همراهانشان با صدور بیانیه ای نوشت: شهادت در مسیر جهاد با اعداء الله، انعام الهی بر مجاهدان راه خداست و سعادت رزمندگانی است؛ که در راه نجات مظلومین در ستم جباران و ظالمان با همه وجود بپا خواسته اند. نعمت شهادت بر یاران خالص و سپاهیان پاسدار ارزشهای الهی مبارک باد .

در این بیانیه آمده است: در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، رژیم رو به زوال صهیونیست بار دیگر در اقدامی تروریستی با تجاوز و حمله آشکار به دفتر کنسولگری به عنوان بخشی از سرزمین جمهوری اسلامی ایران در دمشق، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و تعدادی از مستشاران نظامی ایرانی را به شهادت رساند.  این جنایت وحشیانه که در سایه حمایت و همکاری آمریکا و هم پیمانان اروپایی آنها روی داد، سندی دیگر بر استیصال این رژیم نامشروع و بیانگر شکست در نبرد با مقاومت اسلامی می باشد و قطعا عواقب آن نیز متوجه آنهاست.
حزب موتلفه اسلامی با تبریک شهادت سردار فداکار سرلشگر زاهدی و سردار رحیمی و همراهان آنها به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و نایب بر حقش امام خامنه ای و امت شهید پرور و خانواده های شهدا و تسلیت فقدان آنها از خداوند متعال برای آنها علو درجات و همجواری با اولیاء الله و برای داغ دیدگان، صبر و اجر و برای ادامه دهندگان و همگان ثبات قدم در تداوم راه شهدا مسالت کرد.

در بخش دیگر این بیانه، حزب موتلفه از ملت بزرگ اسلام دعوت کرد تا در روز جاودان جمعه قدس با حضور گسترده خود، نابودی ستمکاران جبار و خونخوار صهیونیست و حامیان آنها و انتقام جامع نیرو های اسلامی را فریاد کنند.

هیچ عذری از دولت‌های مسلمان در بی‌تفاوتی نسبت به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها پذیرفته نیست

جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم در بیانیه خود نوشت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران نشان داد که کلید حل مشکلات بزرگ، در دست خود ملت‌هاست و اراده انسان‌هاست که در صورت تکیه به خدا و اعتماد به وعده الهی، بر تدبیر و خواست قدرت‌های مسلط غلبه خواهد کرد. و امروز با حوادثی که در نقاط متعددی از جهان رخ داده، نقش ملت‌ها بیش از پیش به اثبات رسیده است. امروز نیز در برابر دَرنده‌خویی رژیم صهیونیست غاصب فلسطین، این اراده ملت مبارز فلسطین است که با مقاومت مردانه و صبر غیرقابل وصف خود، توانسته دشمن را با انواع جنایت‌هایی که طی ۶ ماه گذشته از آن سرزده است، دچار شکست کند.

این جبهه در بخش دیگر بیانه خود آورده است: هیچ عذری از دولت‌های مسلمان در بی‌تفاوتی نسبت به مسأله فلسطین و جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه پذیرفته نیست و حضور گسترده مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس همراه با بدرقه شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پشتوانه‌ای مهم برای پاسخ مناسب جبهه مقاومت به این اقدام جنایتکارانه خواهد بود.

خشم مردم به نابودی اسرائیل منجر می‌شود

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با محکوم کردن جنایات گسترده رژیم صهیونیستی به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، از آحاد ملت مومن و بصیر ایران اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی با شکوه روز قدس دعوت کرد.

در بخشی از این بیانه آمده است: بدون شک رژیمی که در سراشیبی انحطاط و نابودی قرار گرفته از هیچ اقدام غیر انسانی فروگذار نکرده و خط قرمزی را برای جنایات خود متصور نیست از حمله به مساجد، کلیساها، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز صلیب سرخ و سازمان ملل گرفته تا هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که این اقدام اخیر نشانه اوج استیصال و درماندگی این رژیم منحوس کودک کش است که موجب خشم جامعه جهانی شده است، خشمی مقدس که در نهایت به نابودی این رژیم جعلی و تحقق این وعده الهی منجر خواهد شد.

دعوت حزب تمدن اسلامی برای راهپیمایی روز جهانی قدس

حزب تمدن اسلامی در بیانیه ای با دعوت از از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس نوشت:  امروز پیروزی ملت مظلوم فلسطین و لبنان بر همه جهانیان آشکار شده و رژیم غاصب قدس بی‌آبروتر از هر زمان، روزهای پایانی عمر ننگین خود را طی می‌کند. غم بزرگ دیگری که امسال قلوب عزادار ملت بزرگ ایران را در سوگ مولا و مقتدایشان حضرت امیرالمومنین علیه السلام داغدارتر کرده است، شهادت مظلومانه تعدادی از سرداران رشید اسلام و مدافعان حرم در سرکنسولگری ایران در دمشق با حمله ددمنشانه صهیونیست‌هاست. و همچنان که در پیام رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌اله خامنه‌ای مدظله العالی آمده است به حول و قوه‌ی الهی صهیونیست‌ها را از این کارشان پشیمان خواهیم کرد.

جامعه روحانیت مبارز هم در بیانیه‌ای آورده است: روز قدس امسال متفاوت از همه سالها ، پرچم خونین هزاران کودک و زن فلسطینی شهید را بردوش می کشد و ملت ما مصمم تر به صحنه می آید تا ظالمین بدانند خانه ظلم بی بنیاد و فرو ریختنی است.

جامعه روحانیت مبارز  پا به پای ملت غیور، مؤمن و صبور ایران در روز قدس در روز شرف و آزادگی و پیروزی حضور فعال خواهد داشت.

ستاد انتفاضه و روز جهانی قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در بیانیه‌ای نوشت «روز جهانی قدس»  در حالی فرا می رسد که  رژیمِ سفاک و درنده خویِ صهیونیستی ، درمانده  از سیلی محکم و مشتِ آهنین مبارزانِ فلسطینی در عملیاتِ پیچیده و غرورآفرینِ طوفان الاقصی، به دنبال فرافکنی و فرار از تبعاتِ جبران ناپذیرِ این ضربِ شستِ کاری و شکست های مفتضحانه پی در پی در سطح منطقه و از گروه های مقاومت، ماه هاست که با توحشی فزاینده و کور ؛ غزۀ این باریکۀ “عزّت و شرافت ، مقاومت و ایستادگی”  را زیر ضرباتِ حملاتِ ددمنشانه و وحشیانۀ خود قرار داده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.