تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶

رجبی: نکونام شورش را درآورده/ حتی نیمکت‌ استقلال هم در حد تیم ملی است

رجبی: نکونام شورش را درآورده/ حتی نیمکت‌ استقلال هم در حد تیم ملی است
تهران- پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اینکه سرمربی استقلال مدام مصاحبه کند و بگوید بازیکن نداریم توهین به بازیکنان فعلی استقلال است؛ مگر با این نفرات صدرنشین نیست؟ استقلال در هر پست دو بازیکن خوب در حد تیم ملی دارد.

رضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به تساوی این تیم مقابل مس رفسنجان، اظهار داشت: برای اینکه بخواهم درباره شرایط استقلال حرف بزنم باید به عقب برگردم؛ به تمام روزهایی که با تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها مصاحبه می‌کردم و بر این باور بودم که استقلال بازیکن دارد و باید به جای ارائه فوتبال تدافعی، فوتبال هجومی را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: در بازی با مس رفسنجان به خاطر شهامت محرم نویدکیا و فوتبال رو به جلویی که مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی انجام داد، استقلال مجبور شد بازی تدافعی را کنار گذاشته و به بازی رو به جلو روی بیاورد. حاصل این فوتبال رضایت همه آنهایی بود که در ورزشگاه حضور داشتند یا بازی را از از طریق تلویزیون تماشا کردند.
وی افزود: ذهنیت جواد نکونام این است که ابتدا گل نخورد و بعد گل برتری را بزند و سه امتیاز بازی را به دست آورد. این نوع بازی کردن برای تیم‌های کوچک است نه استقلال؛ در استقلال همه انتظار دارند این تیم فوتبال زیبا بازی کند، انتظار دارند در هر بازی موقعیت‌های زیادی برای گلزنی روی دروازه حریف خلق کند. زمان ما اگر ۲ بر صفر هم برنده می‌شدیم از عملکرد خودمان رضایت نداشتیم.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: بارها از زبان نکونام شنیدیم که مهدی قایدی از استقلال رفت، محمد محبی جدا شد. آقای نکونام اینجا استقلال است و در این تیم بازیکنان بزرگ‌تر از قایدی و محبی آمدند و رفتند و اگر بخواهیم برای رفتن دو بازیکن عزا بگیریم که باید فاتحه استقلال را بخوانیم!
رجبی درباره دعواهای تکراری نکونام با علی خطیر(مدیرعامل استقلال) گفت: دوباره شاهد حواشی در استقلال هستیم. من نمی‌فهمم چرا این اتفاقات میفتد؟! اعتقاد دارم هر چقدر هم اختلاف بین مربی و مدیریت وجود دارد، باز هم نباید نکونام این طور به مدیریت باشگاه بی احترامی کند. ما سال‌های سال فوتبال بازی کردیم و به مدیریت باشگاه احترام گذاشتیم.

وی افزود: نکونام می‌گوید علی خطیر دوست ندارد استقلال قهرمان شود حالا سوال من از نکونام این است که اگر استقلال قهرمان شود علی خطیر نقشی در آن ندارد؟ موفقیت یا ناکامی استقلال در کارنامه او ثبت نمی‌شود؟ مدیر با کارنامه‌اش مورد سنجش قرار می‌گیرد و هیچ مدیری دلش نمی‌خواهد که تیمش قهرمان نشود. نکونام در اسپانیا و لالیگا بازی کرده است. من از او یک سوال دارم؛ آیا در اروپا سرمربی تیم علیه مدیر حرف می‌زند؟ اگر این اتفاق بیفتد باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد؟
بازیکن سال‌های دور استقلال اضافه کرد: من امیدوارم این مصاحبه‌ها و دعواهای جواد نکونام فرار رو به جلو نباشد، اگر این طور باشد و بخواهد قهرمان نشدن احتمالی در لیگ برتر را به این مسائل که الان در مصاحبه‌هایش بیان می‌کند، ارتباط دهد، نه برای من، نه برای دیگر پیشکسوتان استقلال و نه برای هواداران قابل قبول نخواهد بود. با یک مساوی که نباید زمین و زمان را بهم ریختو به خدا خسته شدم و مردم خسته شدند، مردم این قدر درگیر مشکلات اقتصادی هستند که دیگر مصاحبه‌های نکونام و حرف‌هایی که می‌ زند برای‌شان جذابیتی ندارد.

رجبی ادامه داد: خیلی از پیشکسوتان دیگر هم از این رفتارهای نکونام خسته شدند و وقتی در جمع‌های خودمانی با آنها حرف می‌زنیم ابراز نارحتی می‌کنند و خیلی راحت بگویم که می‌گویند «نکونام دیگر شورش را درآورده است»! می‌دانید چرا آنها حرف نمی‌زنند به خاطر این است که جامعه ما بد شده است. الان یکی بخواهد انتقاد کند در فضای مجازی فحش می‌خورد، برای همین سکوت می‌کنند. من دوست دارم بعد از مصاحبه‌ام فحش بخورم چون احساس می‌کنم که زنده هستم! حرف حق می‌زنم و تا آخر پای آن می‌مانم.
وی درباره مصاحبه برخی مربیان استقلال که در واکنش به انتقادات از عدم نمایش هجومی تیم، گفته بودند که «مقابل مس رفسنجان هجومی بازی کردیم و ۲ امتیاز از دست دادیم» نیز اظهار داشت: اگر استقلال نمایشی که مقابل مس رفسنجان به اجرا گذاشت را در همه بازی‌ها اجرا کند، به راحتی رقبا را شکست می‌دهد. امیدوارم این شهامت و انرژی که در بازی آخر استقلال شاهد بودیم، ادامه پیدا کند نه اینکه دوباره به سبک و سیاق گذشته برگردیم.

پیشکسوت آبی‌ها اضافه کرد: مگر روز دربی که استقلال فوتبال بازی نکرد و با همه نفراتش دفاع کرد، برنده شد؟ در دربی ۲ امتیاز از دست نداد؟ در بازی رفت مقابل سپاهان که در اصفهان برگزار شد مگر استقلال دفاعی بازی نکرد؟ با دفاع شکست نخورد؟ این حرف‌ها درست نیست، این تفکرات باعث خواهد شد تا آینده فوتبال به خطر بیفتد. این نوع بازی کردن باعث می‌شود تا تیم ملی مقابل فلسطین به مشکل بخورد. الان دیگر بازیکن پدیده و جوان در فوتبال ایران نداریم، دلیلش چیست؟ به خاطر این است که خلاقیت از بازیکنان گرفته می‌شود. شما برای هواداران استقلال نظرسنجی بگذارید، بیش از ۹۵ درصد هواداران دوست دارند استقلال زیبا بازی کند نه اینکه به لاک دفاعی فرو برود.
رجبی ادامه داد: اینکه سرمربی استقلال مدام مصاحبه کند و بگوید بازیکن نداریم توهین به بازیکنان فعلی استقلال است. مگر با این نفرات صدرنشین نیست؟ استقلال در کدام پست‌ها بازیکن ندارد؟ من برایتان تک‌تک بازیکنان را نام می‌برم تا حقایق برای مردم روشن شود. استقلال در هر پست ۲ بازیکن خوب در حد تیم ملی دارد. اگر استقلال حرف از بازیکن نداشتن بزند، ملوان، استقلال خوزستان، نساجی مازندران، هوادار یا تیم‌های دیگر چه حرفی بزنند؟! باز هم تاکید می‌کنم این نوع حرف زدن بی احترامی به بازیکنان فعلی استقلال است.

وی افزود: استقلال درون دروازه سید حسین حسینی را در اختیار دارد که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. دروازه‌بان دوم استقلال محمدرضا خالدآبادی است که در تیم امید ایران فیکس بود. در دفاع چپ ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی حضور دارند که هر کدام درجه یک هستند. جلالی به جام جهانی رفت و الان یکی از بهترین چپ‌های ایران است. در دفاع وسط رافائل سیلوا، محمد حسین مرادمند، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان حضور دارند. باز هم بازیکن می‌خواهند؟ سوال من این است دیگر چه بازیکنی را در دفاع می‌خواهید؟ در منطقه راست، یامگا و حردانی بودند، وقتی یامگا مصدوم شد و حردانی بیشتر به میدان رفت به تیم ملی راه پیدا کرد.

پیشکسوت استقلال درباره دیگر بازیکنان این تیم نیز گفت: سامان تورانیان دیگر بازیکن منطقه راست استقلال است که در تیم امید بود. او اگر در هر تیمی جز استقلال بود الان به تیم ملی دعوت شده بود. این بازیکن توانایی‌های فنی زیادی دارد و من نمی‌دانم چرا نادیده گرفته می‌شود! در خط هافبک روزبه چشمی، آرش رضاوند، ماشاریپوف، زبیر نیک نفس، امید حامدی‌فر حضور دارند. مهدی مهدی پور هم مصدوم شد. هر تیمی در ایران آرزوی داشتن این نفرات را دارد. در فاز تهاجمی مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو، پیمان بابایی و آرمان رمضانی هستند. ارسلان مطهری هم که توسط نکونام در لیست مازاد قرار گرفت. استقلال نه تنها بی‌مهره نیست بلکه مهره‌های زیادی هم دارد.

کاپیتان اسبق استقلال در پایان گفت: به خدا این دعواها دیگر به سوژه مردم کوچه و خیابان برای تمسخر ما تبدیل شده است. پول‌های میلیاردی را آقایان می‌گیرند اما حرفش را باید ما بشنویم! نکونام که می‌گوید استقلالی است باید این شرایط را درک کند هوادارانی هستند که قُلک خود را می‌شکنند تا بلیت بازی را بخرند. شاید او بیشتر سال‌های فوتبالش را در تیم‌های بی‌هوادار بازی کرده باشد اما اینجا استقلال است. من حق دارم از استقلال حرف بزنم. اگر من حرف نزنم چه کسی باید بزند؟! ۱۲ سال برای استقلال بازی کردم، پنج رده ملی حضور داشتم. مراسم هفتم پدرم از مسجد با پیراهن مشکی به رختکن استقلال آمدم و لباس عوض کردم و به زمین رفتم تا بازی کنم. سر این موضوع خانواده‌ام ناراحت هستند اما من باید از حق تیمم دفاع کنم، آبروی استقلال، آبروی من است./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.