تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۲۴

نماینده ایلام:

مردم باید وارد عرصه فقزردایی شوند

مردم باید وارد عرصه فقزردایی شوند
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید نگاه ها تنها به سمت دولت باشد بلکه باید پروتکل های جدیدی ایجاد و مردم را برای کاستن از میزان فقر وارد عرصه کرد.

سارا فلاحی روز شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسوولان کمیته امداد ایلام افزود: بخش عمده ای از فقر و محرومیت کشور متاثر از ساختار غلط و بیمار اقتصاد کشور است که موجب شده است فرهنگ کار و تلاش در کشور تضعیف شود.

وی با ذکر اینکه مشکلات فقر مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و دستگاه های خاصی را هم نمی توان عامل آن برشمرد، ابراز امیدواری کرد: وضعیت اقتصادی کشورمان به سمتی برود که کا هش جمعیت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد اتفاق بیافتد.

وی گفت: عدم توجه کافی به استان ایلام در سال های گذشته و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده است استان ایلام همچنان در محرومیت نگه داشته شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از ذخایر نفت و گاز کشور در استان ایلام وجود دارد از لحاظ قانونی باید سهم مشخصی از درآمدهای نفت و گاز صرف توسعه استان و کمک به فقرا و نیازمندان استان شود.

وی از کمیته امداد خواست: در راستای کاهش فقر و کمک به نیازمندان استان بیشتر از گذشته از توان نیکوکاران استفاده کند و از ظرفیت ایلامی های نیکوکار و توانمند ساکن استان های دیگر هم بهره گیری کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این نشست گفت: توسعه و پیشرفت استان ایلام و محرومیت زدایی از این استان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ کار و تولید است.

قنبر موسی نژاد افزود: اشتغال گریزی و تمایل به دریافت کمک های بلاعوض یکی از مشکلات در زمینه خدمت رسانی به مددجویان این استان است که باید تلاش شود چنین رویکردی در استان تغییر کند.

وی اظهار کرد: به دلیل عمق محرومیت ها در استان ایلام، منابع و کمک های مردمی به این نهاد محدود و جوابگوی سطح نیازهای استان نیست به این خاطر بخش عمده منابع مردمی این استان از طریق استان های دیگر تامین می شود.

به گفته موسی نژاد، بیش از ۸۵ درصد مشاغلی که توسط کمیته امداد این استان ایجاد شده است پایدار بوده و منجر به کسب درآمد و تولید شده اند.

۷۰ هزار نفر در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.