تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

شیرخانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام:

هیچ گونه خاموشی برق در سطح استان اعمال نشده است

هیچ گونه خاموشی برق در سطح استان اعمال نشده است

ایلام – نگاه اقتصاد – شیرخانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با بیان این که صنعت برق کشور ما به صورت شبکه ای سراسری و کشوری است، افزود: در استان مجوزهای متعددی برای تولید برق توسط بخش خصوصی صادر شده و بعضی از آنها هم

ایلام – نگاه اقتصاد – شیرخانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با بیان این که صنعت برق کشور ما به صورت شبکه ای سراسری و کشوری است، افزود: در استان مجوزهای متعددی برای تولید برق توسط بخش خصوصی صادر شده و بعضی از آنها هم در مدار مصرف قرار گرفته اند.

ایشان اضافه کرد: یک نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلو واتی در دهلران در مدار تولید قرار گرفته و مجوزهایی با حجم بالا صادر شده که امیدواریم با گشایش های اقتصادی این پروژه ها در اختیار قرار بگیرند.

شیرخانی با اشاره به این که دستگاههای دولتی در مصرف برق سقف مجاز را رعایت کرده اند، به بیان بحث سرقت انرژی پرداخت و گفت: در سنوات گذشته سرقت انرژی روی عدد ۲۴ بوده و این عدد در پایان ۹۸ به عدد ۱۱ درصد رسید.
این مسئول در ادامه گفت: بالغ بر ۶۰ درصد تعرفه برق مناطق گرمسیری در استان ایلام اجرا می شود که این تعرفه در استانهای مهران، دهلران، دره شهر، آبدانان، بدره و سیروان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: ۹۰ در صد برق کشور از طریق نیروگاههایی غیر از برق آبی تولید می شود و حذف رفت و آمدها، بهره مندی محیط زیست، شفاف سازی و سرعت انتقال اطلاعات از مزایای حذف قبوض کاغذی بوده است.

ایشان افزود: در طی دو هفته گذشته از خطوط قرمز مصرف برق در استان و سهیمه تعیین شده عبور کرده بودیم که با تلاش و درایت همکاران تا کنون هیچ گونه خاموشی برق در سطح استان اعمال نشده است.

شیرخانی با دعوت از هم استانی های عزیز به رعایت الگوی مصرف برق در استان تصریح کرد: با مدیریت مصرف در ساعت طلایی ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ به شرکت توزیع نیروی برق یاری رسانید تا کار به سهمیه بندی و خاموشی نکشد.

ایشان گفت: اولین تشویق برای مشترکین خوش مصرف برق در بحث قیمت برق مصرفی در قبوض لحاظ شدهو مشترکینی که در رده پرمصرف قرار بگیرند با پرداخت وجوه بیشتری مواجه خواند شد.

شیرخانی با بیان این که در سال ۹۸ مبلغی معادل ۴ میلیارد ریال برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و اداری به عنوان پاداش مصرف مناسب در قبوض آنان لحاظ و از صورتحساب آنان کسر شده، به بحث کرونا اشاره اضافه کرد: تاثیرات اقتصادی کرونا و امهال سه ماهه پرداخت قبوض مصرفی برق، آثار بسیار مخربی بر شرکت توزیع نیروی برق استان داشته و امیدواریم با پرداخت قبوض از سوی مردم ما بتوانیم وظایف را به خوبی انجام دهیم.

این‌مسئول یادآور شد: در سه ماه ابتدایی شیوع کرونا در زمینه وصول مطالبات به صفر درصد رسیدیم که خوشبختانه با اطلاع رسانی انجام شده و رویکرد خوب مردم در حال رشد پرداخت قبوض از سوی مردم هستیم.
ایشان افزود: هنوز به مرز ۵۰ درصد میزان قبوض پرداختی نرسیده ایم و امید است که مطالبات جاری به مرز صد در صدر برسد و بتوانیم هزینه های خود را پوشش دهیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از بدهی ۷۰ میلیارد تومانی مشترکین برق اعم از حقیقی و حقوقی در استان سخن به میان آورد و گفت: وضعیت وصولی مناسب نیست و ما حتی برای پرداخت مبالغ ناچیز امور جاری مجبور به دریافت وام از بانک ها شده ایم.

شیرخانی در پایان‌با اشاره به این که برخی از ادارات موضوع مدیریت مصرف برق را رعایت نکرده بودند که با اخطار مواجه شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند مدیریت مصرف از سوی این ادارات بسیار ارزنده بوده و دستگاه های اجرایی مدیریت مصرف را رعایت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.