تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۱۰

استاندار:

کاهش درآمدهای ایلام بدلیل نبود گردش مالی شرکت های مستقر

کاهش درآمدهای ایلام بدلیل نبود گردش مالی شرکت های مستقر
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان ها بر اساس ضریب درآمدهای استانی محاسبه می شود، گفت: نبود گردش مالی شرکت های بزرگ در استان سبب کاهش درآمدهای استان شده است که این ضرر و خسران فراوانی در پی دارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام تاکید کرد: پذیرفتنی نیست دود کارخانه ها به چشم مردم برود ولی گردش مالی جای دیگر باشد و باید گردش مالی شرکت های بزرگ مستقر در استان به ایلام برگردد.

وی با انتقاد از گردش مالی شرکت های بزرگ در خارج از استان، هشدار داد: نمی شود دود کارخانه ها به چشم مردم برود، اما گردش مالی، پرداخت مالیات و حتی استخدام نیروها خارج از استان باشد.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه یادآور شد: هرجا محل احداث و تاسیس شرکت هاست، باید گردش مالی و پرداخت انواع مالیات نیز همانجا تعیین و اولویت استخدام نیز با نیروهای بومی باشد مگر نیروی انسانی متخصصی که در استان نباشد.

استاندار ایلام با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های انجام گرفته در این راستا تاکید کرد: با وجود اینکه توافقاتی برای این مهم انجام شد اما متاسفانه دستگاه های متولی پیگیر موضوع نشدند.

وی افزود: اگر رایزنی ها و مطالبه گری ها در سازمان برنامه و بودجه نبود، سهم استان بر اساس درآمدها ۲ دهم درصد می شد اما امروز این سهم به ۲.۲ درصد، حدود ۳ برابر سهم جمعیتی استان رسیده است.

استاندار ایلام با طرح این سوال که چرا باید محل ایجاد و کار شرکت ها و پروژه ها در استان باشد اما مزایای آن در جای دیگر، تاکید کرد: این رویه باید اصلاح شود و در این زمینه امور اقتصادی استان موظف است در اسرع وقت با تشکیل کمیته ای متشکل از دادگستری، امور مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی با مدیران شرکت های بزرگ و پیمانکاران طرح های بزرگ استان وارد مذاکره شود و بحث متمرکز شدن گردش مالی شرکت ها را در استان ابلاغ کند.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی وصول درآمدهای استان تا پایان تیرماه سال ۹۹ نسبت به سال گذشته، گفت: یکی از عوامل مهم کم بودن درآمد استان همین خلا متمرکز نبودن گردش مالی و پرداخت های مالیاتی شرکت های بزرگ در استان است که اصلاح این رویه به طور جد در دستور کار استانداری است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.