تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۳۱

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است

مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است
سجادی با بیان اینکه تجربه هایی که نیروهای نظامی ما، ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی اندوخته اند، آنها را آبدیده کرد گفت: مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است.

فرزانه تهجا: دفاع مقدس با تمام سختی ها و مصائبی که بر ملت ایران وارد کرد و با تمام ناجوانمردانگی های رژیم بعث عراق دستاوردهای عظیمی را در جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد که در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، بین الملل قابل تامل است در همین رابطه گفتگویی با «سید کمال الدین سجادی» سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به شرح زیر ارایه می شود.

مهمترین دستاورد دفاع مقدس در جامعه امروز توضیح دهید؟

تعبیری از رهبر انقلاب بیان شده است که در آن جنگ را گنج نام بردند که دستاوردهای فراوانی داشته است. تجربه هایی که نیروهای نظامی ما، ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی اندوخته اند، آنها را آبدیده کرد؛ با جانبازی ها و جانفشانی هایی که در طول این مدت در مقابله با دشمن انجام شد، تجربیات نظامی ارزشمندی را رقم زد.

پیام مهم دفاع مقدس در جامعه امروز بفرمایید؟

پیام مهم دفاع مقدس این است که ملتی اگر بخواهد مقاومت کند، سرانجام پیروز می شود یعنی مقاومت در برابر زورگویی ها، تجاوزات و تجاوز به حرز و ناموس و سرزمین و کشور. تنها مقاومت کلیدواژه ای است که می تواند همیشه در مقابل رژیم های زورگویی همچون رژیم صهیونیستی، آمریکا و سایر ابرقدرت ها که می خواهند مشکلاتی را در منطقه و به خصوص برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند، به کار ببریم.

آیا مقاومت تنها در جنگیدن معنا دارد؟

مقاومت تنها جنگ نیست و در ارتباط با تحریم های اقتصادی، جنگ های نرم افزاری و فرهنگی و شبیخون های دیگر وجود دارد و مهمترین پیام دفاع مقدس همان مقاومت است که می تواند در جامعه امروز نیز بکار برده شود. در جنگ تحمیلی بیش از ۸۰ کشور به صدام کمک کردند و اکثریت کشورهای جهان در پشتیبانی از او تمام قدرت خود را به کار بردند اما ملت ایران با همراهی ارتش، سپاه و بسیج حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و رژیم بعث عراق به خاک مذلت افتاد.

در مورد روابط ایران و عراق با توجه به سابقه جنگ میان دو کشور توضیح دهید؟

جنگ را ملت عراق آغاز نکردند، رژیم حاکم بر این کشور که رژیم بعث عراق بود با فرماندهی صدام و با اشاره و پشتیبانی استکبار جهانی آن را آغاز کرد. صدام اغراضی را در جنوب و نقاط دیگر دنبال می کرد که البته اشتباه کرد و در نهایت با شکست مواجه شد.

پس از پایان جنگ تحمیلی روابط ایران و عراق را چگونه ارزیابی می کنید؟

ملت عراق با جمهوری اسلامی ایران دارای روابط مذهبی، تاریخی و فرهنگی دیرپاست و می بینیم که پس از سقوط صدام بعد از چندین سال شیعه حاکمیت را در عراق بر عهده گرفت و این همان نمونه عدو شود سبب خیر است که پس از حمله آمریکایی ها به عراق و سقوط رژیم بعث مقدرات عراق به دست شیعیان افتاد. امیدواریم با مرجعیتی که در عراق وجود دارد، شاهد پیروزی های بیشتری باشیم. این دو کشور برادر در بسیاری از موضوعات در منطقه می توانند به یکدیگر کمک کنند و این موضوع نیز از نتایج و دستاوردهای جنگ تحمیلی است.

نوع نگرش ایران در دفاع مقدس را چگونه ارزیابی می کنید؟

ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با رهبری امام خمینی (ره) و کمک های مقام معظم رهبری تنها در این جنگ دفاع کرد. نیروهای ایران در این جنگ جوانمردانه مبارزه کردند و ناجوانمردی هایی که صدام علیه نیروهای ایران به کار می برد تا جایی بود که در حملات شیمیایی به شلمچه به اتباع عراقی خود نیز رحم نکرد اما خلبانان جمهوری اسلامی در کلیه عملیات های خود بسیاری از نکات ظریف را مد نظر قرار داده اند تا تلفات مردم عادی کمتر شود و همیشه اهداف نظامی را مورد هدف قرار می دادند.

دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران چگونه پیش رفت و به کجا رسید؟

دفاع مقدس از سوی جمهوری اسلامی ایران جوانمردانه پیش رفت و سرانجام به پیروزی منجر شد. رساله های زیادی در مورد نوع رفتار ایران در مقابله با جنگ تحمیلی عراق به رشته تحریر درآمده است و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی نظریات خوبی را در این باره جمع آوری کنند و نوع نگرش ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را در جهان نشان دهند./خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.