تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۱۱

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

۲ هزار بازرسی از بازار ایلام انجام شد

۲ هزار بازرسی از بازار ایلام انجام شد
ایلام - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) ایلام گفت: از ابتدای آغاز طرح جدید محدودیت های کرونایی در هفته جاری تاکنون بازرسان سازمان صمت ایلام طی برگزاری گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های مرتبط بیش‌ از ۲ هزار بازرسی از سطح بازار این استان انجام دادند.

رضا محمدرحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما از تشدید نظارت، بازرسی و اجرای گشت مشترک جهت تعطیلی واحدهای صنفی استان خبر داد و افزود: گشت مشترک و تشدید بازرسی با همکاری بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اماکن، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، فرمانداری ها و دیگر نهادهای ذی ربط از واحدهای صنفی این استان جهت اجرای دقیق پرو تکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در بالاترین سطح ممکن صورت گرفت.

وی یادآور شد: میزان رعایت صنوف و توجه مردم به دستورالعمل های ستاد ملی و استانی در روزهای نخست اجرای طرح محدودیت های کرونایی در استان رضایت بخش است.

محمد رحیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعمال این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان است از آنان درخواست می‌شود تخلف واحدهای صنفی را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

۲ هزار واحد صنفی متخلف در ایلام پلمب شد

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا استان را نادیده گرفتند، پلمب شده اند.

عزت اله عبدخانی افزود: این برخوردهای قانونی در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا (مرحله دوم) توسط گشت‌های ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اصناف و دیگر نهادهای ذی ربط انجام شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها توسط ۳۰۰ گشت مشترک از ابتدای مهرماه تاکنون انجام شده است، افزود: از این تعداد بازرسی های انجام شده ۲ هزار و ۳۸ واحد به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخلف پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری شد.

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت ایلام تاکید کرد: واحدهای صنفی این استان نباید تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدام به باز کردن واحدهای خود کنند.

عبدخانی اضافه کرد: متخلفان برابر دستور العمل ستاد مقابله با کرونا در صورت استنکاف پلمب و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی ‌یادآور شد: گشت‌های مشترک با حضور دستگاه های متولی در ۲ نوبت صبح و ظهر با حضور بازرسان سازمان صمت استان ایلام تا پایان مدت زمان اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ادامه دارد تا از فعالیت صنوف و فروشگاه‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجام گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.