تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

عملکرد ضعیف مسئولین باعث بیکاری و ورشکستگی تولیدشده است

عملکرد ضعیف مسئولین باعث بیکاری و ورشکستگی تولیدشده است
.

ایلام – نگاه اقتصاد – سلبریتی به اشخاصی اطلاق می‌شود که معمولاً در یک زمینه‌ خاص و محدود توانسته‌اند مهارت خود را بیش از حد معمول ارتقا دهند و فقط در همان موضوع محدود قابل الگوبرداری است. این اشخاص به همین دلیل عامه، دارای سرشناسی و معروفیت هستند.

اما در هیاهوی امروز جامعه و در پس کوچه‌های شلوغ شهر، اشخاصی زندگی می‌کنند که نه در یک موضوع خاص بلکه در بسیاری از موضوعات قابل الگوبرداری هستند اما کمتر کسی آنان را می‌شناسد. این اشخاص زندگی خود را با معنویت عجین کرده‌اند و سلبریتی‌های واقعی هستند اما در آسمان معنویت.

این موضوع دغدغه‌ای بود که سیدیونس رسولی به نمایندگی از پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد گفتگویی را به مناسبت روز دانشجو با مهندس مسعود ترابی از دانشجویان بسیجی و از نخبگان کشوری و کارآفرین جهادی به انجام برسانند که ماحصل آن درپی می‌آید.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم

و با سلام به روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) و شهدای عزیز این مرز و بوم و بخصوص شهدای هسته‌ای و شهید بزرگوار، شهید فخری‌زاده مظلوم و گمنام.

اینجانب مسعود ترابی متولد اردیبهشت ۱۳۶۷ و ۳۲ ساله دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر هستم.

نظرتان درباره فضای دانشگاه خودتان و فضای دانشگاهی کشور چیست؟

متاسفانه متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها نسبت به چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌اند که این موضوع در اصل ریشه در سو مدیریت مسئولین دارد که با بی‌تدبیری و نا امید نمودن جوانان با استعداد، درسددند ایران را از هدف خود یعنی تبدیل شدن به یک ابر قدرت اقتصادی دور کنند.

متاسفانه باید عرض کنم دانشگاه‌ها دیگر آن دانشگاه‌های سابق نیستند چون دانشجویان انگیزه‌های سابق را ندارند، از طرفی همانطور که آمارها نشان می‌دهد رشد علمی کشور کاهش چشمگیری داشته است.

محدودیت های کرونایی چه تاثیری بر فعالیت های دانشجویی گذاشته است؟

در این مورد باید عرض کنم، با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، اکثر فعالیت‌های دانشجویی کم رنگ شده است.

نظر شما درباره کانون های دانشجویی چیست؟

کانون های دانشجویی و بخصوص بسیج دانشجویی نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت دانشجویان دارند و بویژه اردوهای جهادی که توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود. همچنین کرسی‌های آزاد اندیشی که رهبرمعظم انقلاب، به برگزاری آن تاکید نموده‌اند بسیار مفید است. بنظر بنده این دو فعالیت اردوهای جهادی و کرسی های آزاد اندیشی در روند رو به رشد شخصیت دانشجو بسیار تاثیر گذار خواهند بود یکی از بُعد اجتماعی و دیگری از بُعد سیاسی.

شما چه برنامه هایی را برای اوقات فراغت دارید؟

متاسفانه به علت مشغله کاری بسیار زیادی که دارم امسال برنامه خاصی برای اوقات فراغت خود ندارم. مگر اینکه خدای نکرده در کشور اتفاقی رخ دهد که در قالب سفرهای جهادی به آن منطقه برویم و کمک رسانی کنیم.

شما تا کنون چه فعالیت های جهادی، کارآفرینی و… داشته اید؟

بسیار کوتاه عرض کنم، بنده سعادت داشته ام که از سال ۱۳۸۷ به صورت مستمر در سفرهای جهادی شرکت نمایم و به مردم مناطق محروم کشورمان کمک کنم. بعنوان مثال در ایام زلزه استان کرمانشاه در آنجا حضور مستمر داشتیم و برای زلزله زدگان کانکس تولید می‌کردیم.

در مورد بحث کار آفرینی هم باید عرض کنم، چندی پیش به این فکر می‌کردم که در آن پنج سالی که به کرمان سفر کردم چه تاثیری برای کشور و ملتم داشته‌ام؟ اما وقتی بعد از چهار سال، به آن منطقه نگاه می‌کنم می‌بینم که برای صدها نفر شغل پایدار و پردرآمد ایجاد شده است خوشحال می‌شوم و بهتر است بگویم در پوست خود نمی‌گنجم. چرا که وقتی سال ۱۳۹۱ به شهرستان قلعه گنج کرمان رفتم آن شهرستان در مجموع ۳ یا شاید ۴ هکتار یونجه کشت می‌شد و مردم بشدت با فقر زندگی می‌کردند. اما الان چند صد نفر با آموزش و الگوبرداری از فعالیت‌های ارائه شده، در زمین‌های خود مشغول به کار هستند و چند صد هکتار زمین زیر کشت گیاه یونجه رفته است.

شما به عنوان یک دانشجو چه انتظاراتی از مسئولین دانشگاه و مسئولین کشور دارید؟

از مسئولین دانشگاه انتظار دارم به کیفیت علمی و بالا بردن سطح علمی دانشجویان بپردازند و از تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی خودداری کنند. همچنین از مسئولین کشور انتظار دارم به عواقب کارهای خود بسیار فکر کنند و همچنین به آخرت و روز قیامت. این دنیا فانی و زود گذر است، به این مردم مظلوم فکر کنند و…..

در پایان اگرمطلب خاصی دارید بفرمایید؟

کشور ما الان در شرایط، حساس و سرنوشت سازی قرار دارد و در سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم. از مردم عزیز خواهش می‌کنم دقت بسیاری در انتخاب رئیس جمهور بعدی داشته باشند، رئیس جمهوری، دلسوز، پرتلاش، متعهد، انقلابی و کاربلد تا انشالله، شاهد ایرانی، آباد سربلند، پرافتخار و در عین حال با اقتصادی پویا و در خور شأن ملت باشیم و شرایط معیشتی ملت و… برخلاف روزهایی که در آن هستیم دگرگون شده و برکت و رونق مجدداً به کشور عزیزمان برگردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.