تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

مدیرکل راهداری:

۷۱ درصد تصادفات در بزرگراه ها و جاده های اصلی ایلام رخ می دهد

۷۱ درصد تصادفات در بزرگراه ها و جاده های اصلی ایلام رخ می دهد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۷۱ درصد تصادفات رخ داده در جاده های ارتباطی این استان در مسیرهای اصلی و بزرگراه ها اتفاق می افتد.

 

نورالله دلخواه روز یکشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سه هزار و ۱۸۷ کیلومتر طول راه های برون شهری و روستایی استان ایلام است که از این مقدار ۵۷۲ کیلومتر معادل ۱۸ درصد راه اصلی و ۱۴۵ کیلومتر معادل چهار درصد بزرگراه است.

نورالله دلخواه افزود: یک هزار و ۶۴۰ کیلومتر معادل ۵۲ راه های استان روستایی و ۸۱۷ کیلومتر معادل ۲۶ درصد نیز راه های فرعی هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد و شدت تصادفات در بزرگراه ها و راه های اصلی به نسبت راه های فرعی و روستایی بیشتر است، یادآور شد: ۷۱ درصد تصادفات در راه های اصلی و بزرگراه ها ، ۲۶ درصد در راه های فرعی و تنها سه درصد در راه های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۹۵ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی ۱۰ ماه سال ۹۹ در استان رخ داده که این مقدار در مقایسه با ۱۴۸ فوتی دوره مشابه پارسال ۳۶ درصد کاهش یافته است.

دلخواه اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه متوسط سرعت خودروها ۷۱ کیلومتر بوده درحالیکه این مقدار در بازه زمانی مشابه سال ۹۸ حدود ۷۰ کیلومتر است که نشان از افزایش ۲ درصدی دارد.

وی همچنین از کاهش ۳۱ درصدی میزان ترددهای جاده ای در استان در مدت یاده شده خبر داد.

استان ایلام با وسعت ۲۰ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع و ۱۲ شهرستان حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد این تعداد در نقاط شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی زندگی می کنند.

۷۰ درصد اقلیم استان در شهرستان های شمالی کوهستانی و در جنوب شامل دشت های وسیع است و با استان های خوزستان ، لرستان ، کرمانشاه از غرب و با کشور عراق ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.