تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

روند اجرای پروژه‌های جهش تولید ایلام تسریع یابد

روند اجرای پروژه‌های جهش تولید ایلام تسریع یابد
ایلام - استاندار ایلام گفت: روند اجرای ۱۷ پروژه‌ جهش تولید استان باید تسریع یابد تا مردم شاهد نتایج بهره‌برداری از آن‌ها باشند.

 

محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: روند طولانی اجرا علاوه بر مشمول زمان شدن پروژه‌ها موجب هزینه‌بر شدن آن‌ها نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که مشمول زمان می‌شوند قابل توجیه نیستند و در عمل به سرانجام نمی‌رسند.

نوذری همچنین در خصوص جذب اعتبارات اسناد خزانه نیز گفت: با توجه به اینکه فرصت جذب این اعتبارات تا پایان تیرماه است باید مدیران دستگاه‌های اجرایی که دارای سهم هستند هرچه سریعتر اعتبارات را جذب کنند.

وی افزود: هر مدیری که نتواند در فرصت باقیمانده این اعتبارات را جذب کند بدترین نوع عملکرد خود را ارایه کرده و در شاخص‌های عملکردی ارزیابی سالانه مدیران این مورد لحاظ می‌شود بنابراین باید هر ۲ هفته یکبار وضعیت جذب این اسناد بررسی و تا قبل از زمان تعیین شده جذب شوند.

استاندار ایلام گفت: مهمترین ظرفیت این استان بحث کشاورزی و فارغ‌التحصیلان این حوزه است که باید با تدبیر ویژه از این ظرفیت استفاده شود و مدیران برای اجرای پروژه‌های بزرگ که اعتبارات بالایی نیاز دارد باید با کمک گرفتن از بخش خصوصی آنها را به سرانجام برسانند.

نوذری افزود: اکنون برای هر پروژه کشاورزی درصدی کار شده و به دلیل نبود اعتبار رها شده است که این عملکرد زیبنده نیست زیرا با وجود این اعتبارات، سال‌های سال روند اجرای آنها طول می‌کشد.

وی ظرفیت کشاورزی و گردشگری را مهمترین مزیت برای رفع معضل بیکاری استان برشمرد و گفت: طرح‌های بزرگی در دست اجراست اما درآمد کشاورزی بیشتر از سایر بخش‌هاست و موجب خودکفایی کشور نیز می‌شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید برنامه داشته باشیم و اجازه ندهیم پروژه‌های حوزه کشاورزی مشمول زمان شوند، افزود: در صورت واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، اجرای این پروژه‌ها به سرعت انجام گرفته و پروژه تحویل خود کشاورزان داده می‌شد تا از تجهیزات و زیرساخت‌های آنها مواظبت شود.

وی از جهاد کشاورزی استان خواست: با تشکیل تیم کارشناسی وضعیت دقیق پروژه‌های خود را مشخص و راهکار عملیاتی برای اتمام آنها ارایه کند.

به گزارش ایرنا، سهم استان ایلام از اعتبارات اختصاص یافته به جهش تولید ۸۳۵ میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی و ۵۲ میلیارد ریال یارانه سود این تسهیلات است.

این میزان اعتبار برای ۱۷ پروژه عمرانی و زیربنایی و ۱۳ پروژه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.