تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

رئیس سازمان تبلیغات:

مسجد را جدی بگیریم

مسجد را جدی بگیریم
تهران- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس تجربه‌های تاریخی، باید مردم، محله و مسجد را جدی بگیریم؛ چون مساجد در افق آینده گام مهمی در پیشرفت مردم‌ دارند و این مکان قدرتمند و مقدس، در رشد و موفقیت مردم نقش‌آفرینی خواهد کرد.

 

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی روز شنبه در اختتامیه نخستین مهرواره محله همدل در سالن سوره مهر حوزه هنری گفت: با اتکا به توان مردم و به امید لطف الهی این مهرواره سالانه برگزار می‌شود و تلاش می‌کند همواره فرصتی ایجاد کند تا همدلی و هم‌افزایی در جهت پیشبرد اهداف محقق شود. حاکمیت نیز در این راستا تسهیل‌کننده و همراه خواهد بود.

وی افزود: تشکل‌ها و نهادهای مردمی و حلقه‌های میانی مهم‌ترین و بهترین راه‌حل و عنصر گره‌گشا برای مشکلات امروز جامعه و حرکت به سمت پیشرفت هستند. ما اتفاقات و حافظه تاریخی خود را جدی می‌گیریم و می دانیم اعتماد به غرب، بیگانه و ابلیس گرهی از مشکلات ما را حل نمی‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما مردم ایران پیشرفت را جدی گرفتیم و در شرایط امروز مردم ایران، دوباره می‌ایستیم و قدرتمند به سمت موفقیت و پیشرفت منطقه‌ای با اتکا به حرکات مردمی جلو می‌رویم. حاکمیت هم باید حمایت کند. گرچه حلقه‌های ایمانی گره‌گشای این وضعیت پدید آمده هستند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات

حجت‌الاسلام رضا غلامی دبیر برگزاری مهرواره محله همدل گفت: هدف این مهرواره که از ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده، به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات مردم است و یک اقدام مهم جهادی محسوب می‌شود. رسیدن به یک‌ زبان مشترک عنصر مهم و دستاورد بزرگ مردم در این مهرواره بود که به سبب آن افراد بدون وجود قومیت مشترک و حتی زبان خاص شرکت کردند تا مشکلات هر محله را بررسی و حل کنند.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار مسئله در این مهرواره از طریق سامانه ثبت‌شده و بیش از ۱۶ هزار مسئله ثبت‌شده مربوط به مسائل اقتصادی مردم بوده است. بنابراین مسئله اقتصادی جزو مسائل اولویت مهم مردم محسوب می‌شود. همچنین ۱۰۸ ریزمسئله در این سامانه ثبت‌ شده که این مسائل مربوط به مسائل معیشتی، ازدواج، اشتغال و حتی درمان بیماران بوده است و در سه لایه شهرستانی، استانی و ملی داوران به بررسی مسائل پرداختند.

غلامی تأکید کرد: هیئت‌داوران هزار و ۵۴۸ طرح را شناسایی کردند و در بخش استانی نیز ۴۵۰ طرح باهم به رقابت پرداختند و در نهایت با تصمیم هیئت‌ داوران ۱۴ مسئله به مرحله نهایی راه یافتند و سه طرح اصلی و نهایی معرفی شد که استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و اصفهان پیشگام در حل مسئله محسوب می‌شوند.

در این مراسم از برخی برگزیدگان مردمی مهرواره محله همدل و مدیران برگزیده استانی سازمان تبلیغات اسلامی توسط حجت‌الاسلام‌ قمی، سید احمد عبودتیان مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) و سید مرتضی میرباقری معاون سابق سیما جمهوری اسلامی ایران با نگین انگشتر حرم علوی، تندیس جشنواره، وام اشتغال‌زایی به میزان صد میلیون تومان و یک ربع‌ سکه بهار آزادی تقدیر شد.

برگزیدگان این بخش شامل حجج اسلام رحمت‌الله عروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، محمدمهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان، احمدرضا رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، مجید زرین برگزیده از آذربایجان شرقی و همچنین حسین اصغر روکی برگزیده از سیستان و بلوچستان، محمدتقی حسینی پور برگزیده از خراسان رضوی، ولی نادعلی زاده برگزیده از مازندران، حمید توانا برگزیده از فارس و رضا آیت برگزیده از خوزستان هستند.

دیگر برگزیدگان مهرواره محله همدل عبارت از اعظم محمدی از استان هرمزگان، سید غلام عباس موسوی مقدم از استان قم و زهرا حسینی زاده از استان کرمان هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.