تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

معاون استاندار ایلام:

دستگاه ها طرح های متناسب با تسهیلات تبصره ۱۸ را ارائه دهند

دستگاه ها طرح های متناسب با تسهیلات تبصره ۱۸ را ارائه دهند
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از دستگاه های اجرایی استان خواست طرح های خود برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ آماده و ارائه دهند.

 

جهانگیر رستمزاد روز یکشنبه در نشست بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار داشت: دستگاه های جهاد کشاورزی، صمت، میراث، راه و شهرسازی، دستگاه های زیر مجموعه وزارت نفت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت ارتباطات، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی می توانند از این تسهیلات پس از معرفی طرح ها برخوردار شوند.

وی از دستگاه های اجرایی خواست ایرادات و نواقص تسهیلات تبصره ۱۸ را جمع بندی و تحویل اداره کل اقتصاد و دارایی استان دهند تا به مرکز ارجاع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: یکی از معضلات استان دستورالعمل های داخلی بانک هاست که تفسیر به رای می کنند.

رستمزاد اضافه کرد: در بخش نامه ها هیچ قیدی نیست و خانه روستایی و زمین کشاورزی به عنوان وثیقه معرفی شده اما بانک های استان از اجرای این مصوبه سرباز می زنند.

وی تاکید کرد: دریافت تسهیلات برای مجریان طرح ها به خاطر سخت گیری بانک ها موجب طولانی شدن روند و ایجاد مشکلاتی برای آنها می شود.

رستمزاد گفت: نواقص و مشکلات هرچه سریعتر باید جمع بندی و برای اصلاح به مرکز ارسال شود تا شاهد وجود برخی از مشکلات قبلی در این مرحله نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: دستگاه ها تا فرصت باقی است طرح های اولویت دار خود را تهیه کنند که به محض ابلاغ اعتبار کار جذب آن انجام شود.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان نیز در این نشست به تشریح دستورالعمل ابلاغی تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت و گفت: سهم دستگاه های اجرایی با لحاظ برنامه کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از منابع بند یک ماده ۲ ، رقمی حدود ۲۷۲ هزار میلیارد ریال است اما هنوز برش استانی آن مشخص نشده است.

قدرت فیض الهی همچنین سهم اعتباری نهادهای حمایتی در مرکز را ۱۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: از این میزان ۷۰ درصد سهم کمیته امداد و ۳۰ درصد سهم بهزیستی است و اولویت پرداخت تسهیلات توسط دستگاه مرکزی انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: دستگاهاها علاوه بر تهیه طرح های خود پیشنهادات و مسایل و مشکلات را هر چه سریعتر آماده و به این اداره کل ارسال کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات پس از ابلاغ همچون سال قبل عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.