تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

۲ هزار و ۲۵۰ زائر در مهران اسکان یافتند

۲ هزار و ۲۵۰ زائر در مهران اسکان یافتند
ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ زائر توسط این جمعیت در مهران اسکان داده شده اند.

 

علی اصغر علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب این افراد مجموع زائران اسکان یافته در مرز مهران تاکنون به سه هزار و ۳۵۰ زائر افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشت زائران از مرز مهران اسکان زائران در نخستین شب ۱۵۰ نفر بود که این تعداد در حال افزایش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام ادامه داد: این افراد در فضاهای باز در محوطه پایانه مرزی اسکان یافته و در این زمینه موکت و پتو نیز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر بین آنها توزیع شده است.

به گفته علی اکبری، این جمعیت بصورت شبانه روزی با استقرار تیم های مختلف امدادی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مهران و کشور عراق است و هم اکنون ۴۱۰ نفر از نیروهای این جمعیت در مرز مهران و آنسوی مرز مستقر و در آماده باش هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر استقرار تیم های امداد و نجات در مرز مهران با هماهنگی جمعیت هلال احمر کشور نیز خودروهای امدادی مختلف به کشور عراق اعزام و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: هم اکنون ۱۲ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت، سه تیم واکنش سریع، ۲ تیم امدادی خواهران و چهار تیم امدادی برادران در مرز مهران مستقر و در مجموع ۳۰۰ امدادگر و ۱۱۰ نفر از کارکنان این جمعیت مشغول امدادرسانی به زائران هستند.

علی اکبری تجهیزات بکارگیری شده در مرز مهران را شامل ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۰ ست نجات، یک فروند بالگرد و سایر خودروهای امدادی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین هشت دستگاه آمبولانس ، ۲ اتوبوس آمبولانس، ۲ تریلی و سه دستگاه خودرو فرماندهی عملیات نیز در داخل کشور عراق برای امداد رسانی به زائران در مسیر برگشت به کشور از طریق مرز مهران مستقر شده اند.

علی اکبری همچنین در خصوص اسکان زائران توضیح داد: پنج تیم اسکان اضطراری این جمعیت در مرز مهران مستقر شده که در صورت ضرورت در برگشت زایران اربعین خدمات دهی به آنها انجام خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.