تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

صنعت پتروشیمی از نظر ارزش افزوده در جایگاه نخست کشور قرار دارد

صنعت پتروشیمی از نظر ارزش افزوده در جایگاه نخست کشور قرار دارد
ایلام - معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی از نظر ارزش افزوده در جایگاه نخست و از منظر اشتغال در رده پنجم قرار دارد.

 

حسن نشان زاده روز سه شنبه در بازدید از پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: گزارش هفتگی و ماهانه تولیدات پتروشیمی باید جمع آوری و بررسی شود و سود و قیمت تمام شده هر واحد مشخص گردد.

وی افزود: تکمیل صنایع پایین دست پتروشیمی نیز پس از رفع مشکلات بالادست و پالایشگاهی از اولویت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: اگر این مجمتع به تولید ۱۰۰ درصدی برسد، علاوه بر سود دهی می تواند توسعه و پیشرفت منطقه را به دنبال داشته باشد و به سایر حوزه ها نظیر بهداشت و درمان و حوزه آموزش کمک کند.

نشان زاده تاکید کرد: نیروی فنی نفت و گاز کشور خالق حماسه های بزرگ هستند و می توانند در ایجاد کارهای بزرگ سهیم باشند.

وی بیان داشت: هر کجا به جوانان اعتماد شد، نتایج موفقیت آمیزی حاصل می شود که همه باید در این راستا عمل کنیم که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است.

نشان زاده با بیان اینکه رسیدن به نقطه‌ی سوددهی با استفاده بهینه از سرمایه ملی، توسعه مسئولیت‌های اجتماعی، بهداشت، آموزش و اشتغال بیشتر را به همراه دارد، عنوان کرد: باید از سرمایه در دسترس به بهترین نحو استفاده کنیم تا بتوانیم در هر حوزه موفق باشیم.

وی با یادآوری اینکه خوراک مجتمع ها اولویت نخست ما است، افزود: پس از این کار اقتصاد مجتمع هم در اسرع وقت به انجام برسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در ادامه راه‌اندازی الفین سیزدهم در ایلام بدون حضور لایسنسور و وندورها توسط جوانان را یک معجزه توصیف کرد و بیان داشت: تولید محصول استراتژیک و راهبردی«دی‌متیل دی‌سولفید» در واحد گوگردزدایی پتروشیمی ایلام برای نخستین بار در ایران یک شاهکار بود.

نشان زاده بیان داشت: منابع خدادادی نظیر نفت و گاز یک سرمایه برای نسل امروز و همچنین نسل های آینده است و باید نگاه به این منبع مصرفی نباشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس یادآور شد: ایران ۲.۵ درصد کل تولید پتروشیمی و ۴ دهم درصد بازاریابی دنیا را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بالا و هزینه زیادی در صنعت پتروشیمی صرف می شود، تاکید کرد: مهم ترین هدف از ایجاد پتروشیمی در تمامی کشورهای دنیا خلق ثروت است.

نشان زاده امروز از بخش های واحد گوگردزدایی. واحد hp و واحد الفین بازید کرد و در جریان مسایل و مشکلات قرار گرفت./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.