تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

در پی دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی؛

جانشین فرماندهی کل قوا در امور فراجا از پلیس تقدیر کرد

جانشین فرماندهی کل قوا در امور فراجا از پلیس تقدیر کرد
تهران - جانشین فرماندهی کل قوا در امور فراجا با صدور پیامی از اقتدار، عملیات هوشمند و مسوولانه پلیس در دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی ایران تقدیر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در این پیام خطاب به نیروهای خدوم و مقتدر پلیس آورده است: اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی مرهون تلاش های صادقانه و مخلصانه نیروهای جان بر کف مدافعان امنیت داخلی است و در این عرصه نیروی انتظامی به عنوان متولی امنیت و آرامش داخلی همواره پاسدار و حامی حقوق عامه مردم بوده است.

وی افزود: اقدام مقتدرانه و هوشمندانه پلیس در دستگیری به موقع سارقان صندوق امانات بانک ملی قابل تقدیر است . اینجانب به سهم خود از تلاش های مخلصانه عوامل پلیس در کشف به موقع اموال به سرقت رفته در صندوق امانات بانک ملی قدردانی می کنم.
رئیس امنیت کشور ادامه داد: همچنین توفیق و خدمت افزون تر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برایتان آرزومندم. ​

دکتر وحیدی اضافه کرد: امید بر این است که همواره با اقدام هوشیارانه و مقتدرانه عوامل پلیس، هم در پیشگیری و هم در برخورد قاطع با متجاوزان به حریم مردم، امنیت و احساس آن بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

امروز جمعه ۲۰ خردادماه و پس از گذشت یک هفته از سرقت پر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت از دستگیری اکثر سارقان با تلاش ماموران پلیس آگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

رییس پلیس پایتخت با تشریح دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران و کشف بخش اعظم اموال مالباختگان، گفت: پلیس مسائل ایمنی اماکن مختلف را همواره به صورت فصلی بررسی و به مسوولان آنها متذکر می شود و آنها مکلف به توجه هستند در غیر این صورت مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود.

سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نیمه خردادماه جاری وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند. دزدان پس از انجام سرقت که گفته می شود بیش از ۱۲ ساعت در بانک بودند، از همان درِ پارکینگ بانک که وارد شده بودند، خارج شدند.

سردار رحیمی اظهارداشت: ما عملا از ساعات اولیه روز دوشنبه ۱۶ خرداد مطلع شدیم که این سرقت به وقوع پیوسته است و بلافاصله بعد از اطلاع و بازدید از صحنه با تشکیل چندین تیم ویژه از مجرب ترین و توانمندترین کارآگاهان پلیس آگاهی تهران طرح عملیاتی برای به دست آوردن سرنخ ها از جمله شناسایی سارقین و نحوه سرقت و دستگیری آنها را انجام دادیم.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع سرقت، تقریبا تمام سارقان و مرتبطان آنها که بخشی در داخل کشور و بخشی از آنها هم به خارج از کشور متواری شده بودند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه، پلیس در پیگیری این سرقت با تمام توان و شاید دغدغه مندتر از مال‌باختگان به صحنه ورود کرد، تصریح کرد: تمام اعضای این تیم عملیاتی شامل بیش از ۲۰ نفر از کارآگاهان زبده آگاهی کمتر از دو ساعت خوابیدند و اینها مردانه با تمام وجود پای کار بودند تا سارقان صندوق امانات مردمی دستگیر شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.