تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

لزوم پیگیری و اجرای سند تحول قضایی

لزوم پیگیری و اجرای سند تحول قضایی
.

 

رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست تخصصی مسئولان دستگاه قضایی استان با حقوق دانان، اساتید حوزه و دانشگاه، وکلای دادگستری، جامعه نخبگان و نهادهای مردمی گفت: درخواست ما از نخبگان استان این است که ما را در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی محمدی در این نشست که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن استقبال از تعامل و همکاری با نخبگان استان بیان کرد: باید زمینه ها و عوامل بروز جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی اولویتی استان را شناسایی و در این راستا راهکارهای پیشگیرانه ارائه کرد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باید به منظور کنترل و کاهش جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی، پیگیری و اجرای سند تحول قضایی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: بعضی از آسیب های اجتماعی نه جرم است و نه دعوای حقوقی ولی آثار بسیار زیان باری دارند که می تواند عواقب خطرناک تر از وقوع جرم داشته باشند.

علی محمدی افزود: نخبگان استان می توانند با ارائه راهکارهای مناسب ما را در کنترل و کاهش جرائم مهمی چون سرقت، قاچاق کالا و ارز، جرائم مرتبط با خشونت های فیزیکی، جرائم مربوط به فضای مجازی و جرائم مربوط به اراضی و املاک شخصی یاری دهند.

گفتنی است در این نشست که معاونین رئیس کل، دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام حضور داشتند، نمایندگانی از وکلا و حقوق دانان، اساتید دانشگاه، جامعه نخبگان، کارشناسان رسمی و نهادهای مردمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.