تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

حضور موثر مصلحین در جامعه خسارت های اجتماعی را کاهش می دهد

حضور موثر مصلحین در جامعه خسارت های اجتماعی را کاهش می دهد
ایلام - رییس کل دادگستری استان ایلام گفت: مشارکت مردم با متولیان امور و حضور و همکاری مصلحام و معتمدین در کنار دستگاه قضایی خسارت های اجتماعی را کاهش می دهد.

 

عمران علی محمدی در جمع هیات صلح و سازش شهرستان آبدانان اظهار داشت: وجود بزرگان طوایف و مصلحان نیک اندیش در عرصه های مختلف باعث تربیت عناصر مفید و جاری شدن خیر ، برکت و آرامش در جامعه می شود.

 

وی تعمیق امنیت فراگیر فردی و اجتماعی و مبارزه با مظاهر مفاسد را اولویت دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: هیات های صلح و سازش از برکات و اثرات حاکمیت نظام اسلامی هستند و خدمات ارزشمند و ماندگار آنان نیز مورد توجه و مباهات مسوولان بخصوص متولیان قضایی استان است.

 

علیمحمدی با اشاره به مشکل تامین و پرداخت دیه توسط مقصران قتل های عمدی که با تلاش هیات های صلح و شوراهای حل اختلاف موفق به جلب رضایت اولیای دم شده اند، گفت: به منظور جذب مشارکت های مردمی و شناسایی خیرین در سایر استان‌ها حساب مشترکی در دادگستری استان افتتاح شده که امیدواریم بتوانیم از محل اعانات متدینین و خیرین زمینه آزادی تعدادی از زندانیان معسر را مهیا کنیم.

 

به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنها، ملاقات عمومی با مردم، رسیدگی به درخواست ها و مشکلات قضایی مراجعین مختلف، تشکیل جلسه با اعضای هیات صلح و سازش ، حضور در شعب دادگستری و نظارت بر فرایند دادرسی برخی از پرونده ها، برسی مسائل و مشکلات قضایی و اداری دادگستری و مدیریت شهری آبدانان از دیگر برنامه های سفر یک روزه ربیس کل دادگستری استان و معاونان و مشاوران وی به شهرستان آبدانان بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.