تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

امام جمعه ایلام:

اقتدار ایران در سایه ولایت فقیه به جهان اثبات شده است

اقتدار ایران در سایه ولایت فقیه به جهان اثبات شده است
.

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فروختن پهپادهای ساخت ایران به کشور قدرتمند روسیه و شناسایی و دستگیری معاون سفیر انگلیس به جرم جاسوسی نشان دهنده اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سایه مدیریت و داریت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: زمان محمدرضاشاه با اشاره و خواست انگلیس بحرین از ایران جدا و مستقل شد و دولت وقت ایران توان مقابله با خواست انگلیس را نداشت، ولی اکنون معاون سفیر انگلیس به جرم جاسوسی و بررسی خاک منطقه ای از ایران شناسایی و بازداشت شده است.

وی افزود: ولایت فقیه جلوه ای از امامت و ولایت اهل بیت در کشور و اشاعه دهنده تفکر اهل بیت (ع) در سطح جامعه در راستای عزتمندی و استقلال ایران اسلامی است، در حالی که زمان رژیم پهلوی نگاه غالب حکومت طاغوت ذلت پذیری در برابر آمریکا و وابستگی مطلق به غرب بود، اما اکنون با وجود مشکلات و موانع میزان صادارات غیرنفتی تولید ایران به بازارهای جهانی بیشتر از صادارت نفتی است.

خطیب جمعه ایلام به موضوع عید بزرگ غدیر اشاره کرد و یادآور شد: ۲۷ تیرماه برابر با ۱۸ ذیقعده عید غدیر و بزرگترین عید اسلام است که شیعه در معرفی کامل و جامع این عید به جهانیان کوتاهی کرده و تبعات این کوتاهی در طول سالیان تاکنون در بین جامعه مسلمان و به ویژه تشییع مشهود است.

کریمی تبار ادامه داد: غدیر مهمترین عید و حادثه دین اسلام از نظر خداوند و قرآن کریم است اما آن طور که باید معرفی نشده و به فرموده پیامبر اسلام (ص) حضرت امیرالمومنین (ع) معیار و مرز حق و امامت جزء ارکان اصلی دین اسلام است و در واقع غدیر تنها یک عید دینی و مذهبی نیست بلکه غدیر یک فرهنگ و مکتب برای تکامل عقلایی جامعه است و اهل بیت به عنوان پیشوای شایسته معصوم از طرف پروردگار مدیریت جامعه را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: ولایت پذیری مردم از اهل بیت به دستور صریح قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و طبق آیات قران افراد مومن باید ایمان به خدا، رسول و اهل بیت را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبری و تولا در خصوص اهل بیت (ع) از فروع مهم دین محسوب می شود که باید مد نظر مسلمانان قرار داشته باشد، تاکید کرد: مومن واقعی باید سبک زندگیش برگرفته از الگو و سیره اهل بیت باشد و به جای خودباختگی غربی در سبک زندگی و پوشش از منش اهل بیت الگوگیری کند و حتی در زمان ایران باستان نیز پوشش و حجاب در زندگی مردم تجلی داشته و دین اسلام آن را تکمیل کرده است.

وی در پایان از اداره کل بهزیستی به جهت برپایی میز خدمت در مصلی به مناسبت آغاز هفته بهزیستی و رسیدگی به محرومان و مددجویان تقدیر کرد و درگذشت دکتر عبدالخالق کیخاوندی پزشک حاذق ایلامی را که در همه لحظات زندگی خود در کنار مردم بود را تسلیت گفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.