تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

۱۷ تفرجگاه جنگلی ایلام مهیای اقامت مسافران نوروزی است

۱۷ تفرجگاه جنگلی ایلام مهیای اقامت مسافران نوروزی است
ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۷ تفرجگاه جنگلی طبیعی و دست کاشت برای استفاده مسافران نوروزی در تمام نقاط استان فراهم شده است.

ابراهیم پیرزادیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این تفرجگاه ها همچون پارک جنگلی چغاسبز ایلام یا چشمه های آبگرم دهلران تمام امکانات رفاهی، اقامتی، سرویس های بهداشتی، ست های بازی کودکان، نمازخانه، محل برپا کردن آتش و دیگر امکانات مورد نیاز گردشگران مهیا شده است.

وی با توصیه به مردم مبنی بر استفاده از این تفرجگاه ها ادامه داد: با اقامت و اتراق گردشگران در این تفرجگاه های جنگلی که دارای فضای اکوتوریسم طبیعی و امکانات رفاهی هستند، پراکنش مسافران نوروزی در عرصه های طبیعی و ایجاد خسارت و فشار بر عرصه ها کاهش می یابد.

پیرزادیان افزود: نیروهای گشت، کنترل و پایش ویژه نوروزی عرصه های طبیعی از هفته گذشته فعالیت های استقرار و پایش در عرصه ها را آغاز کرده اند و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز این نظارت ها ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی یادآور شد: سامانه های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل آماده دریافت گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده هر گونه تخلف، تخریب، قطع و تصرف اراضی طبیعی است.

به گفته پیرزادیان در حاشیه برخی جاده های پرتردد استان همچون مهران، دهلران و آبدانان با کاشت نهال، کمربندهای سبز برای اتراق و استراحت موقت مسافران ایجاد شده است تا مسافران ساعاتی را در طول سفر خود برای استراحت در سایه این درختان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرضه های طبیعی تشکیل داده است که سهم اراضی جنگلی طبیعی و دست کاشت بیش از ۷۰۰ هزار هکتار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.