تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

رشد ۲۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ کشور در سال جاری

رشد ۲۰ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ کشور در سال جاری
تهران- سخنگوی صنعت برق گفت: تأمین انرژی بخش صنایع بزرگ کشور از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق یعنی ۲۰ خرداد تا کنون، حدود ۲۰ درصد رشد داشته و امید است در سال رشد تولید بتوانیم انرژی بیشتری به این بخش تحویل دهیم.

 

به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی ادامه داد: روزهای اخیر شاهد رشد قابل‌توجه مصرف برق صنایع انرژی بر کشور بوده‌ایم.

وی در باره چگونگی مصرف برق در بخش‌های مختلف صنعتی افزود: کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی صنعتی که حدود ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی کشور هستند؛ مانند کارگاه‌های چوب‌بری، ریخته‌گری، تراشکاری هیچ محدودیتی برای استفاده از برق ندارند و این دسته از صنایع می‌توانند بدون محدودیت به تولید بی‌وقفه بپردازند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: برای شهرک‌های صنعتی و مشترکانی که در حد متوسط و خارج از شهرک‌ها هستند حدود ۱۲ ساعت یا نیم روز در هفته در برنامه مدیریت مصرف شرکت می‌کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: برای این نیم روز برنامه‌ریزی‌شده و حتی می‌توانند نیم روز مشابه سال گذشته در برنامه مدیریت مصرف شرکت کنند و برای جبران تولید نیم روز خود می‌توانند یک نوبت روز تعطیل اضافه و بدون محدودیت داشته باشند.

وی در خصوص ۳۰۰ واحد انرژی بر صنعتی کشور گفت: برای اینکه تقاضا در سمت مصرف‌کننده دچار مخاطره نشود و به‌منظور حفظ زنجیره تولید در کشور و عدم افزایش قیمت‌ها با هماهنگی خوبی که ما بین وزارت صمت و نیرو صورت‌گرفته برنامه‌ریزی دقیق و منظمی برای این گروه در نظر گرفته شده است .

سخنگوی صنعت برق در خصوص نحوه استفاده و میزان مصرف برق ۳۰۰ واحد انرژی بر ادامه داد: تحویل انرژی این گروه به‌گونه‌ای است که نه قطع و نه تعطیل می‌شوند؛ اما میزان مصرف انرژی آنها در ساعت اوج مصرف کاهش می‌یابد؛ ولی در عوض در ساعتی که محدودیت نداریم به‌صورت آزادانه می‌توانند از انرژی استفاده کنند.

رجبی مشهدی گفت: از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح تمام این ۳۰۰ واحد می‌توانند بدون محدودیت از برق استفاده کنند و در ساعت ۱۱ تا ۱۷ که زمان اوج مصرف محسوب می‌شود بیشترین میزان محدودیت برای آنها اعمال می‌شود.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف وقفه‌ای در تولید صنایع کشور صورت نمی‌گیرد گفت: بر اساس شاخصی که ما امسال در نظر گرفتیم؛ یعنی میزان انرژی تحویلی به صنایع در دوره مدیریت مصرف نسبت به سال گذشته، میزان این شاخص نشان می‌دهد صنایع ۲۰ درصد رشد مصرف داشته‌اند. یعنی انرژی تحویلی ما به این صنایع نسبت به سال ۱۴۰۱ در دوره مدیریت مصرف ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از صنایع انرژی بر کشور درخواست کرد تا جایی که برای آنها مقدور است نسبت به بهینه‌سازی دستگاه‌های تولید که موجب مصرف کمتر انرژی می‌شود اقدام کرده و حتی‌المقدور به کاهش استفاده از دستگاه‌های سرمایشی روشنایی اضافی دقت کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.