تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

کسب رتبه نخست کشور توسط تعاون روستایی استان ایلام در ایجاد کشت و صنعت های کشاورزی

کسب رتبه نخست کشور توسط تعاون روستایی استان ایلام  در ایجاد کشت و صنعت های کشاورزی
نگاه اقتصاد - مدیر کل تعاون روستایی گفت: تعاون روستایی استان ایلام با ایجاد ۴ واحد کشت و صنعت، رتبه نخست کشور را دارا می باشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان، دکتر شکری اظهار داشت: در سال جاری یک واحد شرکت کشت و صنعت دیگر به ظرفیت فعالیت های تکمیلی کشاورزی استان اضافه شد.

 

وی افزود: دامنه فعالیت شرکت های کشت و صنعت، ترکیبی از فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی است و شامل مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات کشاورزی است و یک زنجیره کامل در اقتصاد کشاورزی محسوب می شود.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان خاطرنشان کرد: تعداد ۲ شرکت کشت و صنعت در شهرستان دهلران، و یک شرکت در هلیلان و اخیرا نیز با ایجاد یک شرکت کشت و صنعت در شهرستان آبدانان، تعداد شرکت های کشت و صنعت استان به ۴ مورد افزایش یافته است.

 

شکری یادآور شد: امسال به میزان ۱۲۷۴۵ تن بذور اصلاح شده و مورد نیاز کشاورزی استان از طریق شرکت های کشت و صنعت تعاون روستایی یاد شده، تولید و فرآوری شده است و برای کشت پاییزه به کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

 

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت: تعداد ۶۶ شرکت تعاونی تولید در بخش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی توسط تعاون روستایی استان ایجاد و ساماندهی شده است و عمده اراضی کشاورزی استان را پوشش می دهند.

 

وی افزود: ایجاد این شرکت ها می تواند ظرفیت تاثیر گذار و مهمی برای برنامه ریزی توسط دستگاههای اجرایی برای انجام طرحهای الگوی کشت بهینه و افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی باشد.

 

دکتر شکری در پایان اظهار امیدواری کرد که با شناسایی توانمندی های این شرکت ها، تعداد شرکت های کشت و صنعت در استان افزایش یابد و این مهم می تواند نقش تاثیر گذاری در توسعه و اقتصاد کشاورزی استان ایجاد نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.