تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

نماینده ایلام:

نظر کمیسیون‌های مجلس رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ارشاد است

نظر کمیسیون‌های مجلس رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ارشاد است
ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اقبال عمومی فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی مجلس در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا است.

 

سارا فلاحی روز شنبه در خصوص محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه دارای پیشینه و سوابقی مرتبط و همسو با نفس فعالیت‌های این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: هرچند سوابق کاری اسماعیلی جدا از وزارت ارشاد نیست ولی باید وی برای پیشبرد و تقویت وزارتخانه متبوع خود در صورت نظر مثبت مجلس از افراد و مشاورانی متخصص، متعهد، کارآمد و اشنا به حوزه خطیر فرهنگ بکارگیری کند در حالی که در گذشته شاهد بوده ایم افرادی خارج از وادی فرهنگ به بدنه این وزارتخانه حساس به کارگیری شده اند.

فلاحی یادآور شد: اسماعیلی با ارائه برنامه های خود به کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس توانسته است تا حدود زیادی نظر مثبت آنها را جلب کند و با توجه به تعداد نمایندگان موافق وی در مقابل نمایندگان مخالف، می توان به اعلام نظر مساعد و تایید اسماعیلی از سوی مجلس شورای اسلامی به انتصاب برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشبین بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت تایید توسط مجلس باید منشاء تحولات استراتژیک و چند صدایی در این وزارتخانه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه های پیشنهادی اسماعیلی تا حدود زیادی منطبق بر فعالیت های ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در برنامه های وی ایجاد تحولات استراتژیک فرهنگی و ساختاری، گفتمان سازی اسلامی، پرهیز از لجام گسیختگی و اقتدار گرایی و ایجاد تعادل بین این ۲ مقوله به چشم می خورد.

وی توضیح داد: در گذشته شاهد افراط و تفریط های زیادی در عملکرد مسوولان این وزارتخانه بودیم و در مقاطعی لجام گسیختگی و در برهه ای اقتدارگرایی حاکم بود که امیدواریم وزیر پیشنهادی بین این ۲ تعادل ایجاد کند و همچنین چند صدایی اما در ذیل آرمان های انقلاب اسلامی همسو با سلایق مختلف جامعه را در این وزارتخانه حاکم کند.

نایب رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشکلات و چالش های عدیده ای روبرو است، ادامه داد: نقصان تولید محتوا و سوژه یایی مناسب در حوزه های سینما، تلویزیون، فضای مجازی و رسانه های مکتوب از مهمترین چالش ها در این وزارتخانه است و ایران با وجود پیشینه طولانی در انتشار رسانه های مکتوب اما هنوز هیچ نشریه یا روزنامه معتبری در سطح بین المللی با بُرد جهانی ندارد.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی در صورت تایید توسط مجلس شورای اسلامی باید بتواند با تمام بخش های مختلف حوزه فرهنگ و هنر ارتباط موثری برقرار کند و مشاورانی مسلط به امور این وزارتخانه را بکارگیری کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که محمد مهدی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قوه مقننه معرفی شده است.

محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.