تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

فرزندان شهدای ۱۵ خرداد از پدران خود می‌گویند

فرزندان شهدای ۱۵ خرداد از پدران خود می‌گویند
تهران - از هفت شهید کفن‌پوش قیام خونین ۱۵ خرداد، ۱۹ فرزند دختر و پسر به یادگار مانده، افرادی که همگی به پدران خود افتخار و ولایت‌مداری و اعتقاد و ایمان راسخ را علت اصلی نهراسیدن پدران خود از شهادت عنوان می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هر چند که مردم ورامین خود را میراث‌دار خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد می‌دانند ولی هفت شهید این قیام خونین، ۱۹ فرزند از خود به یادگار گذاشته‌اند، افرادی که همگی به حرکت پدران خود ایمان داشته و تلاش دارند که یاد و خاطره پدران شهیدشان را زنده نگاه دارند.
دختری که تاریخ تولدش با تاریخ شهادت پدرش یکی است
شهید حسن خانی، یکی از هفت شهید قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است، فرزند این شهید امروز ۵۷ ساله و خود را متولد ۱۵ خرداد سال ۴۲ اعلام می کند.
معصومه خانی ، فرزند این شهید سرافراز انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: از پدرم به غیر از چند عکس، چیز دیگری وجود ندارد ولی راه و مسیری که او با خون خود ترسیم کرد برای تمامی افراد جامعه به یادگار مانده است.
وی افزود: با آن که در هنگام شهادت پدرم تنها ۳ ماه داشتم ولی تاریخ تولد من ۱۵ خرداد است، وقتی شهدا با خون خود باعث تولد انقلاب اسلامی شدند قطعا تاریخ تولد من هم همین روز است.
این شهروند ورامینی اظهار داشت: گذشتن از زن و فرزند سه ماهه، تمام دل‌بستگی‌های دنیوی و گام برداشتن در مسیری که اطمینان داری جز مرگ چیز دیگری انتظارت را نمی‌کشد تنها به شناخت، بصیرت و عشق به ولایت ارتباط دارد.
این فرزند شهید گفت: از پدر من هیچ مزاری برجای نماند، مادرم سال‌ها به امید این که وی در زندان است روزگار را سپری کرد ولی امروز خون شهیدای که توسط رژیم شاه قطعه قطعه شده و دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند به ثمر نشسته و عزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی کرده است.
راه و مرام شهدای ۱۵ خرداد تا ابد زنده است
یکی از پنج فرزند شهید جعفر عرب‌مقصودی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هر چند که از شهدای ۱۵ خرداد هیچ مزاری به جای نمانده ولی راه و مرام شهدای ۱۵ خرداد تا ابد زنده است.
محمدرضا عرب‌مقصودی افزود: شهدای ۱۵ خرداد با شناخت کامل از شرایط و علم به شهادت پای در میدان مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی گذاشتند و حتی آماج گلوله‌های عوامل شاه نیز نتوانست آنان را حرکت بازدارد.
وی اظهار داشت: تمامی این شهدا در هنگام شهادت صاحب زن، فرزند، کار و خانواده بودند ولی برای آنان ولایت و مرجعیت شیعه مهم‌ترین اصل بود و اگر امروز نیز بودند، همین مسیر را ادامه می‌دادند.
فرزند شهید عرب مقصودی ادامه داد: در روز ۱۵ خرداد ، پدرم با شنیدن خبر دستگیری امام، همراه با دیگر مردم روستای محمدآباد عرب ها، پای پیاده مسیر ۲۷ کیلومتری روستاهای سوره، بوالعرض، معین آباد و قلعه سین را به سمت ورامین راه افتاد و از مقابل حسینیه بنی فاطمه با کامیون به سمت تهران حرکت کردند.
وی اظهارداشت: این گروه از قیام کنندگان ۱۵ خرداد سال ۴۲ ، نخستین کسانی بودند که به پل باقرآباد رسیدند و در صف اول قیام کنندگان قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.
فرزند این شهید گفت: رژیم شاه پیکر شهیدان این قیام را شبانه و بدون نام و نشانه دفن کرد و امروز فقط نشانی از آنان در گورستان مسگرآباد تهران وجود دارد ولی یاد شهیدان ۱۵ خرداد تا ابد زنده می‌ماند.
تنها شهید قیام ۱۵ خرداد که پیکرش در زادگاهش دفن شد
شهید سیدمرتضی طباطبایی رفیعی، تنها شهید قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ است که پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش دفن شد، و امروز مزار وی در امامزاده ابراهیم محمدآباد عرب‌های ورامین، زیارتگاه عاشقان شده است.
برادر زاده شهید در رابطه با چگونگی انتقال پیکر این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: پس از شهادت شهید طباطبایی ، پدرم به اتفاق تنی چند از فامیل در جستجوی پیکرش برآمده و تلاش کردند تا اثری از وی پیدا کنند.
سید علی طباطبایی افزود: دکتر سیدصادق طباطبایی، رئیس وقت پزشک قانونی کشور که اصالتا از اهالی زواره اصفهان بود ، با پدرم آشنایی قدیمی داشت و با استفاده از نفوذ وی و با استفاده از شماره لباس عموی شهیدم موفق می‌شوند تا محل دقیق دفن غریبانه وی در گورستان مسکرآباد را پیدا کنند .
وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۵ ، خانواده شهید طباطبایی متوجه می‌شوند که شاه قصد دارد گورستان مسکرآباد را تخریب و به پارک تبدیل کند لذا خانواده شهید با مراجعه به قم، مجوز شرعی نبش قبر را دریافت کرده و شبانه به گورستان مسکر آباد می‌روند و با نبش قبر، پیکر پاک و مطهر شهید را پس از ۱۳ سال به زادگاهش در روستای محمد آباد منتقل می‌کنند.
در جریان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، هفت جوان این دیار به دست رژیم ستم‌شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.