تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

فعال بازار طلا: کاهش حباب سکه، هفته آینده ادامه دارد

فعال بازار طلا:  کاهش حباب سکه، هفته آینده ادامه دارد
تهران- فعال بازار طلا گفت:

بانک مرکزی با عرضه شمش و سکه‌های بدون تاریخ در بازار، قیمت‌ها را تعدیل کرد و حباب سکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند در هفته آینده حباب‌ها تخلیه شود.

«محمد کشتی‌آرای» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و از ابتدای هفته شروع به ریزش کرد.

وی افزود: بهای انس جهانی طلا در ابتدای هفته ۲ هزار و ۴۸ دلار بود و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) با ۳۷ دلار کاهش به ۲ هزار و ۱۱ دلار رسید.

کشتی‌آرای گفت: نرخ ارز نیز با توجه به رویدادهای سیاسی روند افزایشی داشت و در نتیجه آن قیمت طلا در بازار داخل روز شنبه به بالاترین سطح خود رسید. اما با اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سکه‌های بدون تاریخ به‌منظور کاهش حباب سکه و کنترل بازار، شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بودیم.

وی ادامه‌داد: البته در روزهای پایانی هفته دوباره نرخ ارز افزایش یافت، اما در مجموع باید گفت قیمت‌ طلا و سکه در هفته پایانی دی‌ماه کاهش یافت.

این فعال بازار طلا بیان‌داشت: در طول هفته گذشته، قیمت سکه طرح قدیم به طور میانگین ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌ یک گرمی ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی خاطرنشان‌کرد: قیمت طلا در هفته گذشته با توجه به اینکه نرخ ارز نوسانی نداشت، تغییر قابل توجهی نکرد و بیشتر شاهد کاهش حباب قیمت انواع سکه به دلیل اطلاعیه بانک مرکزی بودیم. حباب سکه با یک میلیون و ۶۵۰‌هزار تومان کاهش، از هفت میلیون تومان به پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: در هفته پایانی دی‌ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۶ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: با حراج شمش طلا در چهارشنبه گذشته، شاهد کاهش هیجانات در بازار بودیم و این اقدام نشان داد که بانک مرکزی مصمم به عرضه طلا و سکه در بازار است تا قیمت‌ها را کنترل کند.

وی ادامه‌داد: از دیگر نکات مثبت عرضه سکه و شمش طلا توسط بانک مرکزی، کنترل نرخ ارز است و در نتیجه آن قیمت طلا و سکه نیز کنترل می شود و با ادامه این روند حباب سکه باز هم کاهش می‌یابد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.