تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

کشور در پیشبرد پروژه‌های راه و شهرسازی کاملا به خودکفایی رسید

کشور در پیشبرد پروژه‌های راه و شهرسازی کاملا به خودکفایی رسید
ساری - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور در پروژه‌های راهسازی و عمرانی کاملا به خودکفایی رسیده است ، تاکید کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر طرح‌های راه و شهرسازی نداشته است.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چندین پروژه راهسازی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت در سالهای اخیر با استفاده از ظرفیت‌های داخلی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی را به سطح موفقی از خوداتکایی و خودکفایی رسانده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه‌های کشور عملیاتی است ، افزود: سیاست دولت حداکثر استفاده از شرکت ها ، متخصصین و نیروهای داخلی برای پیشبرد پروژه های عمرانی می باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در هیچکدام از پروژه های راه و شهرسازی به خارج از کشور احتیاجی نداریم و تمامی برنامه ها توسط متخصصان و پیمانکاران داخلی در حال پیشبرد است.

اسلامی تاکید کرد: تجربه چهار دهه انقلاب به ما آموخته که هیچگاه نمی توانیم در تحقق برنامه‌های عمرانی خود به کشورهای دیگر اطمینان کنیم و باید برپاهای خود بایستیم.

به گفته او دولت تدبیر و امید نیز از همین تجربه تاریخی استفاده کرده است در در هفت سال اخیر با اتکا به نیروهای داخلی و جوانان تمامی پروژه های شهرسازی را عملیاتی و بسیاری را نیز بهره‌برداری کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بی اثر دانستن تحریم‌ها در ممانعت از تحقق برنامه های عمرانی گفت: حتی تحریم‌های مویرگی و ظالمانه نیز نتوانسته و نخواهد توانست مانع برنامه‌های ما شود.

اسلامی اظهار داشت: چنانچه نیازی هم در کشور وجود داشته باشد که در داخل تامین نشود نیز با اتکا به متخخصصان و دانشگاه ها و مراکز علمی کشور تامین و آن نیاز برآورده خواهد شد همانطور که تا کنون چنین شده است.

وی تاکید کرد: سخت‌تر شدن تحریم ها ما را در خودکفایی مصمم‌تر و توان و کشف ظرفیت های داخلی را نیز قوی‌تر خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.