تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

معاون استاندار:

کشتار غیرمجاز دام در ایلام بر افزایش قیمت دامن زده است

کشتار غیرمجاز دام در ایلام بر افزایش قیمت دامن زده است
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کشتارهای غیر مجاز دام و مرغ زنده باید در ایلام ساماندهی شود زیرا تهدیدی جدی برای سلامتی افراد است و در کنار آن بر افزایش قیمت ها نیز دامن زده است.

جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار با حضور ریاست جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس اظهار داشت: کشتار دام و طیور زنده علاوه بر عدم نظارت دامپزشکی بر لاشه ها از نظر کنترل قیمت ها هم برای دستگاه های نظارتی ایجاد مشکل می کند.

وی افزود: کشتار مرغ زنده در ایلام باید ممنوع شود زیرا موجب ایجاد مشکلاتی در توزیع مرغ در بازار می شود و همچنین نظارتی از سوی دامپزشکی بر سلامت مرغ کشتار شده وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: به منظور کنترل کشتار دام زنده بهتر است هرچه سریعتر نشستی با محوریت دامپزشکی و دستگاه های مربوطه به منظور ارایه راهکاری برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز برگزار شود.

رستم زاد همچنین در این نشست به نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی بر نحوه توزیع و عرضه مرغ در استان تاکید کرد و گفت: باید تدابیری بکار برده شود که مردم برای تامین مرغ دچار مشکل نشوند و در صف نمانند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: وضعیت کشتار غیر مجاز دام در ایلام از حد هشدار گذشته و به معضلی برای استان تبدیل شده است.

رامین پورنجف اظهار داشت: اکنون بیماری های مشترک دام و انسان زیاد است و کشتار غیرمجاز دام و طیور باعث افزایش این بیماری ها می شود.

جانشین دادستان ایلام نیز گفت: علت اصلی مشکل توزیع است که باید نظارت های بیشتری در بازار باشد.

امیری مقدم اظهار داشت: به دلیل توزیع نامناسب به رغم عرضه روزانه ۵۰ تن مرغ باز هم شاهد ایجاد مشکل در زمینه مرغ در استان هستیم و مرغ زنده با قیمت گزاف عرضه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته جهاد کشاورزی در برخی استانها مرغداران را مجاب کرده در سامانه تجارت ثبت نام کنند و هر گونه خروج مرغ بر اساس رسید سامانه است.

وی تاکید کرد: لیست دلال هایی که مرغ را زنده از مرغداری ها تهیه و توزیع می کنند گرفته شده و بزودی به محاکم قضایی دعوت می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.