تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی:

وضعیت ایلام با رشد تصاعدی بستری های کرونا بحرانی می شود

وضعیت ایلام با رشد تصاعدی بستری های کرونا بحرانی می شود
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شرایط شیوع کرونا در استان با افزایش تصادعی تعداد بستری ها به سمت بحرانی شدن حرکت می کند.

جمیل صادقی فر روز سه شنبه در نشست فوق العاده ستاد کرونا استان اظهار داشت: ۲۰۳ فرد مبتلا به کرونا در هفته دوم فروردین ماه در این استان بستری شدند درحالیکه این میزان در هفته نخست ۱۲۰ نفر بود..

وی افزود: روند افزایشی بسترهای کرونا بسیار نگران کننده است و اگر مردم همکاری نکنند روزهای بحرانی و پشیمان کننده در پیش خواهیم داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: ۵۹ بستری در نخستین روز از هفته سوم فروردین و ۶۱ مورد دیگر در دومین روز از هفته سوم نشانگر سیر صعودی بسترهای در استان است.

صادقی فر خواستار تشدید نظارت ها توسط دستگاهای اجرایی و نصب اپلیکیشن ماسک در کلیه ادارات استان شد و گفت: برخی ادارات استان همچنان اپلیکشن ماسک را فعال نکرده که نیازمند پیگیری و اتخاد تصمیمات لازم در این راستا هستیم.

وی تاکید کرد: کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید در راستای مقابله با کرونا همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهند و مردم هم برای کاهش شیوع و قطع زنجیره کرونا اهتمام داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: برای کاهش شیوع کرونا در استان باید بانک ها، دفاتر پیشخوان و سایر مکان ها و مناطقی که دارای تجمع هستند، بصورت روزانه رصد شود.

صادقی فر گفت: محدودیت و تعطیلی گروه شغلی ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز باید توسط دستگاه های نظارتی مرتبط اعمال شود و طبق ضوابط و قوانین دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با وجود محدودیت ها موجود، نظارت بر فعالیت گروهای شغلی یک که با شرط رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند را به بصورت روزانه رصد می کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مجموع ۱۲ شهرستان استان، شهرستان های دهلران، آبدانان، ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.