تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

با دستور وزیر راه و شهرسازی:

عملیات ساخت بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی در اصفهان آغاز شد

عملیات ساخت بیش از پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی در اصفهان آغاز شد
اصفهان - عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکن ملی روز پنجشنبه با دستور وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان اصفهان با حضور در محل اجرای طرح مسکن ملی شهر جدید بهارستان، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در ۱۱ شهر را بطور همزمان صادر کرد.

بدین ترتیب چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۳۵۴ واحد مسکونی دیگر در ۱۰ شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: سال ۹۸ معادل ۱۸ شهر جدید در کشور داشتیم که اکنون به ۲۴ شهر رسیده است و تلاش می‌کنیم این شهر فقط خوابگاه نباشند بلکه فضای همراه با نشاط و کسب و کار داشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اینکه در مسکن سازی باید جامعه هدف خود را بشناسیم، افزود: از بین افرادی که در سامانه طرح مسکن ملی ثبت نام کردند حدود ۵۱۰ هزار نفر واجد شرایط تایید شدند و برای آنها برنامه ریزی شد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مردم در طرح‌های ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم که نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن را به ۵۵ درصد برسانیم که امید است با لغو شدن تحریم‌های ظالمانه و ریزش در قیمت‌ها، توان مردم نسبت به هزینه‌ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه‌سازی و آزادراه‌ها نیز گفت: ضرورت دارد برای محورهایی مانند شهر جدید بهارستان بصورت ترافیک شهری برنامه ریزی شود.

امروز ۲ طرح میدان بزرگ امام علی (ع) با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا و بوستان دوستی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در ۳۷ هزار متر مربع زیربنا با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان بهره برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به اصفهان از طرح قطار شهری اصفهان – بهارستان بازدید کرد؛ این طرح به طول ۱۴ کیلومتر با تامین ریل ملی از شرکت ذوب آهن به میزان سه هزار تُن در حال اجراست و حدود ۸۷ درصد مسیر تونل آن تکمیل شده است.

بهارستان یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری در استان اصفهان و از توابع شهرستان اصفهان با حدود یکصد هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان در ابتدای مسیر جادهٔ اصفهان – شیراز قرار دارد.

قرارداد ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر بهارستان در قالب طرح “اقدام ملی” اسفند ۹۹ به امضا رسید و مقرر است این واحدها در ۲ سال احداث شود.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتتاح مرحله نخست مسکن محله همت آباد و مراسم آغاز مرحله دوم این طرح، افتتاح باند دوم مبارکه – بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی و افتتاح تقاطع غیر همسطح مسکن مهر نایین، ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان به اردستان (چهارخطه) و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت در دانشگاه صنعتی اصفهان از برنامه‌های یک روزه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان است.

دیگر برنامه‌های امروز سفر محمد اسلامی به اصفهان، بازدید از طرح‌های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی و احداث محور نایین – طبس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.