تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام فعال است

۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام فعال است
ایلام- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت ۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در سطح این کانون ها خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی استان ایلام فعالیت دارند، اظهار کرد: کانون های مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی در جوار مساجد با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد توجه ویژه ای به موضوع کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی مخزن دار در مساجد روستایی و شهری استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت ۲۲۱ باب کتابخانه باز در سطح این کانون ها خبر داد و افزود: کتابخانه های باز به صورت یک قفسه در سطح مساجد استان به منظور امانت کتاب به نمازگزاران و اهالی مسجد و همچنین مراجعه کنندگان فعالیت دارند.

حجت الاسلام چراغی پور به برنامه های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: نشست هماهنگی اجرای ویژه برنامه های هفته کتاب با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و در این هفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه های ویژه ای در سطح کانون ها برگزار می شود.

وی به اجرای طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اشاره کرد و تصریح کرد: در این طرح شنبه های هر هفته در سطح کانون های مساجد استان یک کتاب به اعضای آن معرفی می شود که جوانان و نوجوانان ضمن مطالعه کتاب در مسابقات کتابخوانی شرکت خواهند کرد.

چراغی پور تکریم از فعالان و کتابداران کانون های مساجد، تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع مسجد، برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی و مشارکت در جشنواره ستاد فهما در هفته کتاب را از برنامه های گرامیداشت هفته کتاب برشمرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.