تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

معاون وزیر ارشاد:

فاصله زیرساخت های فرهنگی ایلام با استان های برخوردار عمیق است

فاصله زیرساخت های فرهنگی ایلام با استان های برخوردار عمیق است
ایلام - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فاصله زیرساخت های فرهنگی استان ایلام با استان های برخوردار عمیق است که باید تلاش کنیم این محرومیت جبران شود.

 

یاسر احمدوند روز سه شنبه در نشست صمیمانه با ناشران، نویسندگان و شاعران استان و آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، اظهار کرد: مردم استان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و مدیریت دفاع مقدس بر عهده مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز هم در عرصه اقتصادی نیز مردم پای کارند و مسوولان نیز باید تلاش خود را مضاعف کنند، افزود: دوران دفاع مقدس همین مردم ایلام جنگ را مدیریت کردند اما حجم محرومیت استان در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری قابل انکار نیست، حتی به نسبت سایر استان ها فاصله ای محسوس وجود دارد، مدیران استانی می توانند بخشی از این عقب افتادگی ها را پیگیری کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بسیاری از پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شد قابل پیگیری است، اما باید توجه داشت منابع مالی در کشور محدودیت های ویژه ای دارد، ما هم علاقمندیم اعتبارات فرهنگی کشور بیشتر شود، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای پیگیری دغدغه هنرمندان قابل برنامه ریزی و تشکیل است.

احمدوند با تاکید بر اینکه باید همین منابع محدود را مدیریت کرد که در جای درست هزینه شود، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم اولویت ها و پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر استان ایلام احصا و تدوین تا در سفر آینده ریاست جمهوری به استان ایلام مطرح شود.

گفتنی است، نویسندگان و ناشران ایلامی در نشستی صمیمانه با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با اختتامیه جایزه کتاب سال استان ایلام در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد ایلام، برگزار شد، دغدغه ها و مطالبات خود را با دکتر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.

عباس صیدی مدیر نشر برگ آذین در این نشست گفت: فراگرد فرهنگی در ایلام نکته های مجهول فراوانی دارد، بنا نیست نمایشی غیر واقعی از عرصه های فرهنگی استان بیان کنیم.

وی افزود: در بحبوحه دفاع مقدس جلوه هایی از هنر و فرهنگ در استان ایلام آغاز شد، یک دهه بعد از آن صدای هنری ایلام در کشور مطرح شد، ادبیات ایلام قطب دوم کشور در دهه هفتاد بود، ما نیاز داریم تا به دوران درخشان دهه ۷۰ بازگردیم و موانع و چالش هایی که با آن مواجهیم، از میان برداشته شود، استان به دلیل اقتصاد ضعیف فرهنگی جریان سازی فرهنگی در کشور ندارد.

محمدعلی قاسمی داستان نویس و شاعر نیز در این نشست بیان کرد: استان ایلام فاقد زیرساخت های فرهنگی و هنری است، آیا مدیریت کلان کشور در رصد مهندسی فرهنگی خود به این نیازها پاسخ داده است؟ جایگاه هنرمندان و نویسندگان ایلامی، تولیدکنندگان محتوای هنری و ادبی در کشور کجاست؟

وی ادامه داد: ایلام در عرصه نویسندگی نوپاست اما در عمل بسیار مورد احترام و قابل تکریم است، نویسندگان ایلامی در کشور شناخته شده هستند. مدیریت فرهنگی کشور چه کمک یا کاری برای نویسنده ایلامی می تواند انجام دهد؟ در حقیقت کاری انجام صورت نگرفته است.

یوسف رستمی شاعر ایلامی نیز در این نشست اظهار کرد: اعتبارات فرهنگی در استان ایلام ناچیز است، در انجمن های ادبی شهرستان ها فضای مناسب برای برگزاری برنامه ها وجود ندارد.

گفتنی است، ششمین جایزه کتاب سال استان ایلام از سوی موسسه فرهنگی اقلیم هشت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.