تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۷

اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلف پلاک خودرو در ایلام

اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلف پلاک خودرو در ایلام
ایلام - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، گفت: طرح عملیاتی برخورد با تخلف پلاک خودرو با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از شنبه به مدت چهار روز در سراسر استان اجرا می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ علی احمد شاوردی روز شنبه در این باره، اظهار داشت: پلاک، مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات می باشد، از این رو ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

وی افزود: در پی توسعه سامانه های هوشمند ثبت تخلفات، برخی از رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون‌گریز با انجام تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک، پوشش پلاک، پلاک تقلبی، تغییر ارقام پلاک، نصب اشیاء روی پلاک و دیگر موارد به ویژه در موتورسیکلت ها علاوه بر ایجاد بی نظمی در ترافیک، اقدام به بی قانونی می کنند که لازم است پلیس با آنان برخورد کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گ ایلام تصریح کرد: به همین منظور، پلیس راهور استان طرح برخورد با تخلفات پلاک های دستکاری شده، مخدوش شده، پلاک ناخوانا، تقلبی و وسایل نقلیه فاقد پلاک را در دستور کار قرار داده است که این طرح با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجراء خواهد شد.

سرهنگ شاوردی با اشاره به اینکه دستکاری پلاک و یا مخدوش نمودن آن برابر ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، یادآور شد: برابر این ماده قانونی، متخلفان از این قانون به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.