تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

کرونا در آمریکا؛ 

فشار بر بیمارستان‌ها افزایش یافت

فشار بر بیمارستان‌ها افزایش یافت
تهران- با افزایش مبتلایان به کرونا و بی‌توجهی دونالد ترامپ به رعایت مقررات، مقام‌های بهداشتی آمریکا نگران فشاری هستند که تعداد بی‌شمار مبتلایان بر بیمارستان های این کشور به خصوص در مناطق غیرشهری وارد کرده است.

به گزارش دوشنبه ایرنا، افزایش تعداد مبتلایان در آمریکا می تواند به دلیل شناسایی بهتر بیماران به دلیل آزمایشات بهتر باشد اما افزایش مراجعان به بیمارستان و تعداد افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است نشان می دهد این بیماری بشدت در این کشور در حال سرایت است.

واشنگتن تایمز گزارش داد: بیمارستان ها بار دیگر با افزایش ابتلا به کرونا در کشور مملو از بیماران کرونایی است و این امر دستگاه بهداشت در مناطق غیرشهری را تحت فشار قرار داده و آنها را وادار به تصمیم گیری های جدید به منظور جلوگیری از ازدحام بیش از حد بیماران کرده است.

بهار گذشته هجوم بیماران به بیمارستان ها، مقام های دولت فدرال و ایالتی در آمریکا را وادار به قرنطینه و تعطیلی بخش های بزرگی از فعالیت های تجاری این کشور کرد. اما با افزایش ۴۰ درصدی نرخ بستری در بیمارستان از ماه گذشته تاکنون نگرانی ها فزونی یافته است.

روند بستری شدن در بیمارستان ها در ۳۹ ایالات آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته و فقط ۱۱ ایالت شاهد کاهش چنین روندی بوده اند.

بیمارستانی در اوهایو اعلام کرده که به دلیل افزایش مبتلایان از ۹۹ درصد ظرفیت خود استفاده می کند و این امر باعث ازدحام در اتاق ها بیمارستان ها در شهرهای سیاتل، پورتلند، اورگان شده است.

با افزایش آمار مرگ ومیر و تکمیل ۹۰ درصدی ظرفیت بخش «ای سی یو» ها، ایالت ویسکانسین اولین بیمار در بیمارستان صحرایی خود را پذیرش کرده است.

تونی ایورز فرماندار دموکرات این ایالت از مردم خواسته تا حد ممکن در خانه های خود بمانند تا فشار بر بیمارستان ها کاهش یافته و سرایت کمتر شود.

افزایش موارد ابتلا در آمریکا حتی قبل از فصول سخت پاییز و زمستان بروز کرده که به طور معمول بیماری های تنفسی افزایش می یابند.

فرمانداران آمریکایی می گویند شاید بتوانند تخت های بیشتری را مهیا کنند اما کمبود نیرو همچنان نگران کننده است.

اکنون که بیماری شیوع بیشتری یافته تامین نیرو از مناطق دیگر دشوارتر است.

استاد اپیدیمولوژی در مدرسه بهداشت عمومی هاروارد اوضاع را «بسیار بد» توصیف کرده است.

تنها موضوع امیدبخش این است که پزشکان اکنون در مقایسه با فصل بهار، درک بهتری از کووید-۱۹ و امکان درمان بیشتری دارند. سازمان غذا و داروی آمریکا رمدیسیور را به عنوان داروی کرونا تایید کرده است.

اما این مساله، مشکل ازدحام جمعیت در بیمارستان ها را برطرف نمی کند. وقتی فضایی برای بستری کردن نباشد فرد مبتلا نمی تواند درمان مناسبی داشته باشد.

تا روز جمعه شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا ۸۵ هزار نفر ثبت شد که بالاترین رقم ابتلا در روز از زمان شیوع همه گیری بود.

ترامپ مدعی است که بعد از ابتلا به کرونا بشدت تحت مراقبت قرار گرفت و می خواهد دیگر بیماران نیز همچون او تحت درمان با آنتی بادی قرار بگیرند.

اما هنوز معلوم نیست پادتن درمانی که ترامپ در درمان خود به آن می بالد و هنوز در مراحل آزمایشات بالینی است به زودی به طور گسترده در دسترس خواهد بود یا نه.

ابتدا آذر ماه گذشته ویروس کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد و بسرعت به سراسر جهان سرایت کرد و تقریبا باعث تلفات بیش از ۲۲۵ هزار نفر فقط در آمریکا شده است. براساس تازه ترین آمار در روز یکشنبه، بیش از ۹۰۰ نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند.

ترامپ به جای تشویق مردم به خانه ماندن گفته است آنهایی که می خواهند از خود محافظت کنند می توانند در خانه بمانند ولی دیگران باید به جای رنج بردن از قرنطینه اجتماعی بیرون بیایند و زندگی کنند.

جو بایدن رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می گوید به طرح های بزرگتری و جسورانه تری برای جلوگیری از شیوع این ویروس نیاز هست.

وی وعده داده در دوران انتقالی بین انتخابات و تحلیفش با فرمانداران و مقامات منتخب محلی تماس خواهد گرفت و آنها را ترغیب خواهد کرد استفاده از ماسک را اجباری کنند. وی گفت استفاده از ماسک در همه ساختمان های فدارال و حمل و نقل بین ایالتی اجباری خواهد شد.

وی روز جمعه در دلاویر گفت من اقتصاد را تعطیل نمی کنم اما ویروس را نابود می کنم.

بایدن گفته افزایش ابتلایان در بین مشاوران مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نشان می دهد که کاخ سفید نمی تواند سرایت ویروس را کاهش دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.