تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۱۵

با هدف پشتیبانی از تولیدات صنایع دستی راه اندازی شد:

پویش «در نوروز ١۴٠٠، صنایع دستی هدیه می‌دهیم»

پویش «در نوروز ١۴٠٠، صنایع دستی هدیه می‌دهیم»
.

 

تهران- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با دعوت از مردم برای پیوستن به پویش «در نوروز ١۴٠٠ صنایع دستی هدیه می‌دهیم» گفت: این پویش برای حمایت از هنرمندان و پشتیبانی از تولیدات صنایع دستی راه اندازی شده است.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره ضرورت عزم ملی برای حمایت و پشتیبانی از تولیدات صنایع دستی کشور گفت: در سال ١٣٩٩ به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسایل اقتصادی ناشی از این بیماری هنرمندان و صنعتگران کشور روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشتند، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استانها پویش «در نوروز ١۴٠٠ صنایع دستی هدیه می دهیم » را طراحی و راه اندازی کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر اینکه هنرمندان و صنعتگران سرمایه های ملی کشور هستند، گفت: امیدوارم همه ایرانیان و هموطنان، با غیرت و همتی که همیشه اثبات کردند با پیوستن به این پویش، خریدن و هدیه دادن محصولات صنایع دستی، از هنرمندان این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی کنند.

محمودیان افزود: این پویش در فضای مجازی آغاز شده است و از مردم و همه کسانی که به اصالت هنر اسلامی و ایرانی اعتقاد دارند دعوت می کنم پای کار بیایند و در پشتیبانی از هنرمندان و تولیدات صنایع دستی ایفای نقش کنند.

معاون صنایع دستی کشور بیان کرد: آثار هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی در چند سال گذشته ایران را صدر نشین ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع دستی کرده است و اکنون زمان آن است که مردم غیرتمند ایران در سالی که بنام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری شده با خرید و هدیه دادن صنایع دستی از هنرمندان صنایع دستی این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی در آغاز سال جدید، سال ١۴٠٠ را سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها »نام گذاری کردند.

صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با توجه به تنوع، زیبایی، اصالت، مرغوبیت و قدمت در جهان بی نظیر و شناخته شده است و در طول ۶ سال گذشته ١١ شهر و ٣ روستای کشور به عنوان شهرها و روستاهای صنایع دستی ثبت جهانی شده اند که از این جهت ایران در میان کشورهای جهان صدرنشین است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.